Saturday 18 June 2016

Manusia

Manusia ni bila menang dia cakap lain, bila dia kalah dia cakap lain. Semua parti dlm pilihanraya guna wang utk tarik pengundi undi mereka. Tak perlu kita nak berhelah bila dah kalah cakap begini begitu. Terimalah keadaan atau qada dan qadar Allah. Rm1 kita bagi pengundi supaya undi kita sama saja dgn rm1 juta kita bagi pengundi. Dalam politik yg nak kan kuasa harta pangkat, Semua parti guna apa saja cara utk menang
Org malaysia dah terkenal bila dia kalah main bola, dia akan cari alasan pengadil tak adil lah, lawan main kasarlah dll. Sebenarnya dia yg tak pandai main bola
Kalau semua org k.kangsar dan sg besar faham dan setuju deklarasi Tun, dah tentu PH akan menang. Terbukti diarang tak setuju cara Tun. Bukan caranya.
Sarawak BN menang, K.Kangsar BN menang dan Sg Besar BN. Siapa yang bagi menang dan bagi kalah? Allah. Itulah iman. Terima lah.
Menang tak semesti berjaya dunia dan akhirat. Kalah tak semestinya gagal dunia dan akhirat. Jgn risau. Rezeki apa yg kita akan minum makan semua dah ditentukan oleh Allah. Keberkatan rezeki bukan kerenan amalan org lain. Keberkatan  rezeki hanya bergantung pada amalan diri kita sendiri. Itu yg semua kita wajib faham.
Menang kalah ditangan Allah
Yg penting bukan menang bukan kalah. Yg penting Allah suka tak. Allah redha tak
Sahabat2 ku sekelian. Jgn kita bergaduh dan berhasad dengki antara satu sama lain. Semua kita akan rugi dan menyesal nanti. Allah perintah kita semua supaya berkasih sayang dan bersatu hati. Itulah yg sebenarnya kita wajib usahakan.
Bukan taniah. Syukur dgn ketentuan Allah.
Dari dulu lbh 100 tahun sampai skrg Aghanistan tak aman bergaduh berbunuh juta mati. Sbb nya bila naik saja satu pemimpin, mereka menentang dan tak puas hati. Akhirnya berbunuh.
Yg rugi semua org afghanistan

No comments:

Post a Comment