Friday, 15 December 2017

SIAPA YANG BENAR?

SIAPA YANG BENAR?
Banyak orang pintar di dunia ini. Yang membuat orang pintar menjadi sangat berbahaya adalah keyakinan yang dimilikinya. Jika kita merasa yakin bahawa kita berperang di pihak Kejahatan, kita tidak akan sepenuh hati melakukannya. Kerana jauh di dalam jiwa, kita tahu bahawa kita salah.
Namun, cuba bayangkan apa yang akan terjadi jika kita merasa yakin bahawa kita berperang di pihak Kebaikan. Lalu, bagaimana jika musuhmu pun merasa yakin bahawa dirinya juga berperang di pihak Kebaikan, bahkan engkau pula yang berada di pihak Kejahatan?

SI FULAN, RUBAH DAN HARIMAU.

SI FULAN, RUBAH DAN HARIMAU.
Alkisah tinggallah si fulan di permukiman dekat hutan. Suatu hari, ia melihat seekor rubah yang kehilangan salah satu kakinya—mungkin akibat terkena jebakan pemburu. Seketika ia bertanya-tanya dalam hati, bagaimana rubah itu bisa mencari makan dan bertahan hidup?
Maka, si fulan memutuskan untuk mengikuti rubah tersebut. Tak lama berselang, di pinggir sungai, ia melihat seekor harimau tengah menyantap daging rusa. Setelah kenyang dan tampak menyedari kehadiran rubah di dekatnya, sang harimau berlalu begitu saja. Seolah sengaja membiarkan rubah itu ikut menikmati hasil buruannya.
Hari berikutnya, si fulan mendapati kejadian serupa. Sang harimau selalu menyisakan santapannya saat melihat rubah tersebut. Si fulan mulai berpikir, “Jika seekor rubah bisa bertahan hidup dengan cara yang begitu ajaib, mengapa aku tidak berdiam diri saja dan membiarkan rezeki datang kepadaku? Lagipun, Tuhan sungguh Maha Pemberi.”
Selanjutnya, dengan keyakinan yang kukuh, ia membiarkan hari berlalu tanpa melakukan sesuatu pun. Menunggu rezeki menghampiri lewat cara-cara yang tak terduga. Namun tidak pernah terjadi apa-apa. Dia malah kehilangan berat badan, tubuhnya terus melemah, tinggal tulang berbalut kulit.
Hingga kemudian, dalam keadaan separuh sedar, si fulan mendengar bisikan lembut di telinga, “Oh, kawan, kamu salah faham. Seharusnya kamu itu meniru sang harimau, bukan si rubah.”

KEIKHLASAN

KEIKHLASAN
Keikhlasan tidak akan pernah ada selama kau masih merasa ada. Keikhlasan hanya bisa terjadi ketika dirimu itu tiada.

riba

Ramai orang bising dan letak hukum pada artis, betul berdosa, tetapi cuba renung antara dosa menjadi artis dengan dosa makan riba, bekerja compny yang ambil riba, dan yang sengkokol dengan riba dan yang setuju riba, antara dua hal itu mana satu dosa paling besar. Ingat ye dosa riba payah Allah nak ampun.

u auni

https://www.youtube.com/watch?v=y36k_wpsJkc

fb d i

Dewata Dhurga telah menambah 3 foto baru
5 jam
Upacara mulih angkat jamu ,sambungan upacara bulan penuh semalam.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Tungang Langgang Langgang Ni ritul penyebaha jin
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan3 jam
Keluarkan
Othman Draman bro . bagi salam dulu . berilmu mengenal . elak ilmu menghukum . spt makrifat fir aun . maaf
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
3 jam
Urus
Tungang Langgang Langgang Ini ritual memuja jin 
Buat apa ni 
Kalau akidah menyadar tk tenth harah
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2 jam
Keluarkan
Othman Draman bagi salam .
hulur tangan .
1 tangan 5 jari .

give me 5 .
buku lima .

hulur 2 tangan .
10 jari .
buku 10 .
buku teks .

budak sekolah .
sentiasa cari ilmu .
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
2 jam
Urus
Tungang Langgang Langgang Ha ha ha ha ha
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan2 jam
Keluarkan
Dewata Dhurga Betul tu othman, nak sondol tak pakai helmet
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
41 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Orang ilmu tak penuh cepat melatah, bila melatah nyata jahil
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan39 min
Keluarkan
Othman Draman yg berilmu makrifat akan faham perkataan helmet
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
39 min
Urus
Tungang Langgang Langgang Yg perbuatan ajian ini 
Lebih jahil memuja jin
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan38 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Betul tu othman
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
38 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Biar la jahil pun jahilah
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan37 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Alim ambil je la ke awak tu
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan37 min
Keluarkan
Othman Draman izin ilmu makrifat u . i share in myherb2u . makrifat u . timbul fitnah pd umum .
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
32 min
Urus
Tungang Langgang Langgang Perbuatan sirik ni 
Jgn kh di lihat kn pd masarakat 
Oulun je lh sendiru
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan32 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Biar la syirik ke khurafat ke, ikut lah, biasa dah manusia memusuhi barang yang dia jahil
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan29 min
Keluarkan
Tungang Langgang Langgang Kalau can tu jghn lh nk tegok semua org 
Benda supa ni lg bnyak org yg tingi 
Pun tk dfoa lh nk tengok camni
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan16 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Ikut awak lah tak suruh pun awak tengok, tak suruh pun awak folow saya
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan15 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Biasa lah kn orang alim mata ikan kering macam awak ni, suka ambil alih kerja tuhan
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan14 min
Keluarkan
Othman Draman tuan tanah punya . ke daun minta undur diri
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
11 min
Urus
Tungang Langgang Langgang Jadi kerja u tu ape 
Nak mengakah kan tuha keee
Bawak bawak lh bertobat jgn asik

Kerja sirik tu yg boleh memesong kn askidah org awam 
Konon konon u tu bomoh yg hebat
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan11 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Kenpa masalah
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan10 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Yg asa tu merangkak tanya sya tu knp
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan10 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Yg awak merangkak tnya saya tu
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
9 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Dah lupa ke kat mesegger
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan9 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Kan sy show yg meseggeer tu kn malu saje saje
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan8 min
Keluarkan
Sirr Tajalli X perlu pun Dewata Dhurga melayan org mcm tunggang langgang. Klu dah hatinya mati, dtgnya tiadalah membawa kebaikan. Hilang segala keindahan islam apabila dia menegur.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
7 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Betul sekali saudara ku
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan7 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Terima kasih kerana memberi kesedaran
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
6 min
Keluarkan
Sirr Tajalli Dlm bidang sebegini utk memberi kefahaman kepada mereka yg tak pernah nk faham mmg takkan pernah berjaya. Kecuali mereka mmg dah berlapang dada dtg utk bermuszakarah mencari kebenaran.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
4 min
Keluarkan
Dewata Dhurga Benar sekali aamiin aamiin
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
4 min
Keluarkan
Sirr Tajalli Amin...
SukaTunjukkan lagi reaksi
Balasan
1
3 min
Keluarkan