Saturday 25 June 2016

Hakikat Insan

SIFAT ITU TIDAK LAIN DARIPADA AKU
Telah faham ini maka telah jumpa Tuan yang empunya nama (Allah). Hilanglah segala cerita. Hilanglah segala tafsir. Hilanglah segala perkataan. Hilanglah segala huruf.
Maka nyatalah dia yang tidak seumpama dengan seumpama itu..
Barulah di mana kamu berada di situlah aku..
Barulah ke mana kamu hadap mukamu di situlah aku..
Barulah Aku meliputi seluruh alam..
Barulah Aku bukan sesuatu tetapi Aku nyata pada tiap sesuatu..

"SESUNGGUHNYA KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH PERMAINAN DAN SENDA GURAU” (QS. MUHAMMAD 3:7)
DUNIA ini ibarat pentas dan lakonan.. MANUSIA itulah Pelakon dan Pengarah utamaNya.. AL QURAN DAN AS SUNNAH itulah SkripNya.. MALAIKAT itulah JurugambarNya.. ISLAM itulah Jalan CeritaNya.. KIAMAT itulah Tamat PenggambaranNya.. PADANG MAHSYAR TEMPAT PenganugerahanNya.. RASULULLAH SAW Adalah Penerima Anugerah yang terbaikNya.. ALLAH SUBHANAHU WATA’ALA Adalah Hakim Nya.. SYURGA dan NERAKA Adalah TROFI EMAS dan TEMBAGA NYA! Tetapi ” LA ILAHA ILA ANA ” Adalah PENGERUSI bagi PERIBADINYA.,
AL INSANUU SIRRIHI WA ANA SIRRUHU.

No comments:

Post a Comment