Wednesday 19 October 2016

ws

Wa alaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh wamaghfiratuh waridhwaanuh kepada sahabat sahabat yang memberikan salam. Alhamdulillah. Terima kasih atas segala perkongsian ilmunya disini.

Sedikit catitan ringkas.

Assalamualaikum.
Sekadar renungan bersama.

Kita semua ini tidak ada Tuhan lain dan tidak ada Allah lain lagi, selain Allah. Hanya Allah itulah Allah, yang ada dialam semesta ini, yang tidak ada lain selainNya. Sesungguhnya kita ini, semuanya menuju, tertuju dan bertujuan bagi memperjuangkan dan memertabatkan keEsaan Allah swt yang satu, kenapa asyik tuduh menuduh dan kenapa asyik salah menyalahi diantara satu sama lain.

Sebutlah, katalah, cakaplah, pandanglah, tengoklah, tiliklah, lihatlah dan nyatakanlah apapun yang hendak kita lafaz dan apapun yang hendak kita sebut, bahawasanya segala galanya itu adalah Allah swt. Jadi kenapa harus salah menyalahi antara satu sama lain.

Berdasarkan pendapat ulamak zaman dahulu, masing masing ada kaedah dan masing masing ada cara masing masing tetapi semuanya menuju kepada titik yang sama. Tidak lain dan tidak bukan, hanya untuk menuju kepada Allah swt yang satu..

Terima kasih Ya Allah.

Aamiin Ya Allah.

ZAINI ZAKARIA.

No comments:

Post a Comment