Monday 31 October 2016

*SOALAN

*PARA AHLUL BAIT DI AKHIR ZAMAN*
*SUDAH TIADA "KELEBIHANNYA?"*

*SOALAN :* [10/31, 1:06 AM] ‪+60 13-473 0581‬:
*Ahlulbait mungkin tiada keistimewaannya pada zaman sekarang?? .. Adakah mereka ada ciri fizikal seperti Rasulullah SAW?? Jika ada dimanakah ia??saya rasa ahlulbait sendiri pun tak tahu dirinya sendiri .. adakah benar??*

*JAWAPAN :* [10/31, 3:35 AM] : Bismillah : buat adik Kun Ana, "kelebihan" para Ahlulbait ini terlalu banyak dik. Dan rahmat Allah atas diri mereka (ahlulbait) sentiasa Allah turunkan semasa ke semasa dari langit pada jasad, pada hati dan pada akal mereka hinggalah kiamat nanti. Keberkatan darah darah mereka "berkekalan" hingga bumi ini hancur kelak.

Sila buka kitab hadis sahih Bukhari & Muslim (dll) adik akan jumpa betapa banyaknya hadis hadis tentang *kelebihan* Ahlulbait ini hingga Rasulullah SAW umpamakan mereka sebagai *cahaya bintang bintang* _(simbol kepada ilmu Allah di akhir zaman)_ .. Kehinaan dari Allah buat orang orang yang merendahkan para ahlulbait (maksud hadis).

Punca umat islam kini tidak nampak "kelebihan" para ahlulbait ini atas sebab mereka _Tak belajar Hadis dan jahil ilmu Allah_ .. orang yang tidak membaca "peta jalan", pastilah dia akan tersesat perjalanannya, sama juga buat umat islam yang tidak membaca/belajar hadis hadis nabi.

Kelebihan para ahlulbait ditemui dalam hadis hadis sahih tidak kurang dari 50 buah hadis, tak campur lagi hadis2 daif. Saya sebut sikit ja sini kelebihan mereka ya. Sebahagian besar Wali Wali Allah di masa silam adalah ahlulbait, Kutub Wali yang terawal adalah ahlulbait dan penutup Qutub para wali juga adalah ahlulbait.

Sebelum Imam Mahadi ahlulbait muncul, Allah kirim dulu para Aulia Wali Wali Ahlulbait (Para Habait/Habib dll) bagi mengukuhkan jiwa rohani dan agama umat islam terlebih dahulu supaya benar benar "bersedia"..

Wali 9 yang menyebarkan islam di nusantara termasuk juga tanah melayu silam adalah "Ahlulbait" .. Habab Nuh dan wali wali nusantara tanah melayu silam juga adalah para ahlulbait .. yang membawa agama islam di tanah melayu juga adalah ahlulbait, dan para Habib Habib Habait yang ramai menyebarkan ilmu Allah sejak 7 tahun ini di M'sia ini juga adalah "ahlulbait" ..

 Jadi macamana adik boleh kata ahlulbait di zaman ni tiada kelebihan? Sebenarnya kita yang tidak nampak "kelebihan" mereka atas sebab hijab hijab dosa dan kejahilan yang telah menutup mata hati kita.

 ilmu para ahlulbait para habib adalah lebih tinggi dari ilmu ilmu ulama ulama kita di m'sia ni, tapi mereka bersifat _low profile_ tak macam alim ulama kita.

Alim ulama kita masih tengok TV .. tapi ahlulbait (Syeikh kiai habib ahlulbait dll) mereka dah tak tengok tv yang penuh bahan maksiat dan aurat tu. Inilah contoh "kecil" kelebihan para ahlulbait (syeikh kiai habib habait) berbanding orang awam @ alim ulama "awam" yang bukan ahlulbait @ yang bukan berdarah DNA Rasulullah SAW.

Allah memuliakan 'mereka' seperti mana Allah memuliakan Rasulullah SAW. Sesiapa yang tidak memuliakan ahlulbait atau *tidak memandang mulia ahlulbait* berdarah jalur nasab Rasulullah SAW, sama ertinya dia tidak memuliakan/tidak memandang mulia apa apa yang telah Allah SWT muliakan di atas mukabumi ini - Ahlulbait/Wali Wali-Nya.

Orang yang mengatakan bahawa ahlulbait pada zaman ini *sudah tiada kelebihannya,* sama ertinya dia telah menafikan wujudnya *bisa bisa pada ular di akhir zaman (sebab jahil tentang ular berbisa).* Itulah perumpamaan 'ahlulbait' ni buat adik yang bertanya/sangsi. Wallahu'alam. 🍀

*SOALAN :* [10/31, 3:41 AM] ‪+60 13-473 0581‬: Adakah mereka ada ciri fizikal seperti Rasulullah SAW?? Jika ada dimanakah ia??saya rasa ahlulbait sendiri pun tak tahu dirinya sendiri adakah benar??

*JAWAPAN :* [10/31, 3:50 AM]
Ya, demi Allah mereka sedaya upaya mencontohi 100% akhlak-akhlaknya Baginda SAW, dan itulah yang mereka "pamirkan" dan "akhlakkan" dalam masyarakat. Kena bergaul dengan mereka, ikuti majlis majlis yang mereka anjurkan, maka barulah kita dapat mengenali sifat diri mereka dengan lebih "dekat" tapi bukannya menilai mereka dari jauh semata. Mereka juga berilmu seperti umat silam yang tinggi akhlak sunnahnya.

 "sangkaan" bahawa dah tiada ahlulbait yang baik pada zaman ini, ini cuma "sangkaan" adik ja ... Ahli bait di zaman ini ada 3 level jenis *DNA Ahlulbait* ... dilain masa sy ceritakan. :-)

Pihak perisik Mosad israel/yahudi sedang memburu *DNA-DNA Ahlulbait Rasulullah®ini,* iaitu golongan pertama yang ingin mereka lenyapkan dari mukabumi ini bagi menghalang "kelahiran" Imam Mahadi.

Golongan Wahabi proxy Yahudi Mosad (Illuminati) memomokkan ahlulbait ini sebagai Syiah, ini semua adalah konspirasi dan misi hitam bagi "mengambing hitamkan" *Ahlulbait Sunni* yang tiada hubunganpun dengan *agama syiah.*

*"Syiah bukanlah ahlulbait dan Ahlulbait®itu bukanlah Syiah."* Tapi misi jahat golongan Wahabi ni, mereka nak "kambing hitamkan" bahawa : _*"Syiah itu adalah ahlulbait dan Ahlulbait itu adalah Syiah"*_

... maka *Halal darahnya bagi mereka (wahabi Arab/Isis) bagi membunuh Ahlulbait Sunni* yang "dicopkan" sebagai Syiah. Syiahpun mereka bunuh, dan *Ahlulbait Sunni pun mereka bunuh.* Maka berjayalah misi Mosad Israel bagi menghapus Ahlulbait di bumi ini. *Inilah situasi yang sedang berlaku saat ini.*

Pihak Mosad Israel Yahudi memburu para ahlulbait yang original berdarah DNA Nabi SAW atas sebab mereka tahu *"kelebihan" yang ada pada ahlulbait.* Mereka *"tahu"* Imam Mahadi Tidak Akan Lahir dari keturunan DNA "tercela" non-ahlulbait. Ahlulbait Inilah golongan yang ingin dibunuh oleh *MOSAD ISRAEL* melalui proxy mereka ; Wahabi Wahabi dan ISIS tajaan israel. Cara mudah membunuh ahlulbait, copkan sesuatu kaum tu adalah Syiah.

Kalau nak dicerita panjang dik .. tapi cukuplah penerangan di atas ni .. rasanya adik dah jelas sedikit mungkin .. wallahu'alam'bissawab. 🍀

No comments:

Post a Comment