Sunday 23 October 2016

hakikat

KENYATAAN-KU SEMATA-MATA
Kenapa engkau merasa ada kewujudan dalam hidup ini; sedangkan yang wujud itu adalah hanya AKU semata mata?
Yang mengerjakan kelakuanmu itu; 
AKU atas sifat Kudrat dan IradatKu...
Yang menentukan waktu pun AKU;
AKU punya Ilmu...
Yang sedang menjalani hidup itu;
AKU atas sifat Hayat...
Yang sedang mendengar itu;
AKU atas sifat Samak...
Yang sedang melihat itu;
AKU atas sifat Basyar...
Yang sedang berkarya ini, AKU jua!
Atas sifat Kalam...
Tanpa itu, engkau tiada wahai hambaKu.,
AKU sengaja menyatakan diriKu di atas lidahmu; wahai hambaKu~
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Imam Azwar Lalu yg memakai mata utk maksiat apa itu Aku. ?Lihat Terjemahan
Pardi Ahmad Aku wujud di atas sifat mu dan sifat mu itu simbol di atas kewujudan AKU....ALLAH hanya menerima persembahan yg terbaik dari hambanya kerna di beri AKAL

No comments:

Post a Comment