Tuesday 31 January 2017

kisah

*🌅KISAH BENAR RAYA CINA🌅*
*⛩🎎KONG XI FA CAI🎎⛩*

*BARU BERLAKU JAM 8 PM TADI*

tadi pergi Jusco tebrau, masa nak balik nampak la dari jauh laki bini tgh masukkan barang yg dibeli dlm kereta tp macam tergesa-gesa.. mungkin nk cepat kot2 ada kes kecemasan.. aku jln mcm biasa ja kearah kereta.. kebetulan parking bertentangan dgn kereta diorang.. elok diorang beredar.. aku pun nk naik kreta.. sblm naik kereta aku suka cek tayar dgn body kereta.. mna tau kot2 ada org buat naya ka apa ka.. hehe.. tiba2 mata ni ternampak ada handbag tersandar kt tepi dinding.. kaler hitam bercorak.. mula mcm malas nk ambik tau.. lepas tu dlm hati.. ish..

Beg sapa la tu.. beranikan diri pergi ambik.. masa tu xda org sgt.. tu yg ambik.. aku masuk kereta cpt2 lps tu apa lg.. buka laa.. masyaAllah.. iphone dgn samsung s7 kot... huyoo..buka purse.. ada kertas cek tulis RM120,000.00..nk pengsan tgok nilai cek tu.. dok belek2 bnda dlm beg ada perfume, ada kunci Audi.. buku bank maybank.. tengok jumlah baki rm1,689,922.69..dlm envelope kira2 ada rm20,000.00...

Menggeletar satu badan weihh.. cina kaya nohh...hehe.. aku rasa wife lelaki Cina tu punya beg sbb dlm ic muka sma aku tgok td.. tp aku ni bukan jenis nk ambik duit HARAM..ingt Allah lagi masa tu..takut juga kot2 ada kamera. start kereta nk ke balai polis terus.. tgh dok bawa kereta dengar mcm phone bunyi lagu cina.. congcengcongceng... bg signal, park tepi jln.. ishh.. terkejut pon ada.. haihh.. xsmpat nk jwb.. call masuk lg.. dkt screen phone naik nama MY HUBBY.. aku jwb cpt2..hello.. dia pon hello.. ya Hello.. u kat mana? dgr mcm bising2 dlm kreta.. hello.. i terjumpa beg wife u kt sini tadi.. dia ckp haiiyooo.. arrr u ada mana? u ada mana?..dgr suara wife dia bising2 meraung nangis sama..ckp cina.. lepastu laki dia mcm marah2 bini dia kot.. hehee.. suruh diam kot.. ok xpa cmni.. kita jumpa dkt sane semula.. i td otw sudah mau pergi balai buat report.. tapi u sudah call.. kita jumpa lagi senang i bagi balik beg dkt u.. dia pun kata ok.. bgtau no plat kereta senang cam..

Aku pun patah balik ke lokasi.. dlm 15 mintt camtu diorang pon sampai.. aku pun turun kereta diorg pun sama turun kereta.. tengok wife dia merah biji mata ,hidung pon merah bagai.. sotsrettt sotsrettt pegang tisu lap hingus.. haha.. lawak pon ada.. aku pun serah beg kat wife dia...dan sempat la nasihat lain kali hati2 jgn cuai.. aku suruh dia cek beg.. takut nanti hilang apa2 aku kena pulak kan.. laki dia cakap terima kasih byk2 lps tu cakap sorry..... bini dia pon ckp bnda yg sma.. aku kata its ok.. aku ckp klau aku tak ambil tadi belum tentu diorang dpt balik beg ni.. ya lah.. lain org lain perangai.. diorg pun tak boleh lama nk cepat sbb tadi ada saudara call kata ada kematian.. sbb tu tadi tergesa2..dh settle satu hal.. aku pun lega tak payah nk susah2ke balai buat report bagai..

Alhamdulillah.. dpt tolong org hari ni.. wife dia minta no hphone aku.. aku pun bg je laa.. lepas tu nampk laki dia bawa keluar sampul duit raya cina.. cepat2 dia bagi dekat wife dia suruh bagi dekat aku.. wife dia pun cepat2 hulur kat aku.. aku kata 'tak apa tak apa saya ikhlas tolong'.. dia paksa suruh ambik juga siap cakap, anggap ni angpow dari kami berdua.. aku dgr kata angpow, apa lg.. dlm hati berapa la jumlah dlm  tu..hihi.. aku pun cakap aiyaa susah2 saja.. dia pun explain pasal chque dlm beg duit tu.. bla.. bla.. bla... kalau tak mmg mampos kena dgn bos dia.. ooo.. camtu la.. ok ok.. tu yg cuak separuh nyawa.. tak habis2 ckp tq tq tq.. muka pun nampk mcm lega.. masing2 beredar...aku dok dlm kereta lg.. gedik nk buka angpow.. dpt rm100 pon  tak kisah.. buka2 sampul x da pulak duit.. hmm kecewa ckit.. tp ada kertas berlipat.. aku pun buka.. Ya Allah..! Rm5000.00..berkelip2 mata.. tak taw nk ckp apa!!!.. nk nangis pun ada.. nk jerit pon ada.. biar betul.. byk sgt ni..mcm nk bg blik.. tiba2 phone aku bunyi.. ada msg masuk..aku baca"tq u sudah senangkan kita.. enjoy your shopping.. ikhlas dr kmi gongxi2..tak taw nk ckp apa tergamam ni.. yahooooo aku pun drive balik rumah cepat2..

SAPA NAK SHOPPING DGN AKUUU??? JOM CEPAT AKU BELANJA!!

Tiba2 bunyi alarm berbunyi...Baru sedar aku bermimpi..

Dalam Mimpi je laa.. hahahha 😂😂
terima kasih kerana dgn tekun membaca..

No comments:

Post a Comment