Thursday 26 May 2016

fb

Othman Draman buang sifat ke aku an. makin kongsi/kaji semakin jahil. mati dalam berguru bermurid ber tuntut
LikeReply1 hr
Hakikat Insan Benar itu, saudara Othman.. Apalah gunanya mendabik dada, Allah tak pandang pun dari mana kita menimba ilmu.. Tetapi berapa ikhlas kita belajar, dan niat kita lillahi taala.
LikeReply44 mins
Othman Draman
Write a reply...
Muhamad Hafiz Sarbani Kau ni mmg x sihat rupanyer...aku dah cakap itu hayalah pandangan aku...x yah siboklah nak menghina aku pasal kaji sana sini...aku tengok masalah hati kau sakit ni...lantak kau lah labu kalu mcm perangai islam kau....
LikeReply57 mins
Muhamad Hafiz Sarbani Suchyar Makmur apa kau nak cerita tersirat n tersurat...bagilah aku nak tengok...? Cam paham sangat kan...
LikeReply55 mins
Aby Cat yg tersurat...kau ni x fhm....yg tersirat kau buat2 fhm.....betulkan....
LikeReply27 mins
Othman Draman

Write a reply...
Othman Draman teladani sifat ke tiada an dlm tukak agama utk mencari kebenaran.
LikeReply51 mins
Hakikat Insan Kesimpulan nya, tak payah la kita melayan saudaraMuhamad Hafiz Sarbani kita ini. Biarlah dia dengan dunia perbandingan israeliyyat dan greek kuno dia itu.
LikeReply41 mins
Suchyar Makmur Ilmu bkn untuk diperdebatkan tapi jika anda mempunyai kelebihan aku akan belajar karena saya manusia biasa Akan selalu kekurangan walau sampai nanti bila rohku terpisah dari jasat ku namun aku tetap kekurangan ilmu
LikeReply32 mins
Putra Bbm Tuan hakikat blh v sikit pencerahan tentang jgn sampai trlihat adanya diri
LikeReply19 mins
Othman Draman moga hamba nya dlm limpahan rahmat&hidayah allah.amin
LikeReply16 mins
Hakikat Insan 'La maujud bil haqqi ilallah' bererti 'tiada yang wujud selain Allah'.. Jika kita merasa ada diri kita dan ada diri Allah, maka telah jatuh syirik kita pada masa itu. Jadi nya, Nabi s.a.w. bersabda 'matilah kamu sebelum mati'.. Mati yang dimaksudkan Nabi itu, ialah 'matikan' sifat diri kita.. Sifat keakuan diri kita.. Yang ada hanya Allah.. Itulah pengertian sebenar 'jangan sampai terlihat adanya diri'. Wallahualam, maafkan hamba yang fakir dan miskin ilmu ini. Semuanya dari Dia jua.
LikeReply1

No comments:

Post a Comment