Saturday 29 April 2017

fb n


Muslihat disebalik bulan puasa.
Sy buka rahsia ini berlandaskan ayat 97, al maaidah.
Barangsiapa tidk tahu apakah muslihat disebalik bulan puasa maka mrk sdng puasa lapar dn dahaga.....dn sbb itu sy utarakan ayat 97, al maaidah di dlm post sy ....krn ayat itu juga bertanya ttng apakah muslihat di sebalik bulan puasa.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Nur Din Hadis nabi berkata: "Bukanlah kamu di katakan berpuasa krn kamu x makan dn x minum....ttp berpuasa itu adalah mnjaga percakapan.

Lihat yg tersirat .....apb fhm ....x perlu berlapar dn dahaga krn dlm hadis yg lain nabi saw juga berkata: "Bergegeralah 
kamu berbuka puasa." 

Lihat yg tersirat krn syariat puasa cuma untk mngajar manusia mnjaga mulut yg suka ngumpat ....mnjaga mata yg suka jaga tepi kain orng ....mnjaga telinga yg suka dngr gossip ....dn menjaga hati spy jauhi semua penyakit dlm hai sprt syak wasangka....iri hati....dendam kesumat dn lain2 lagi yg involve hati.

Jika dapt jaga semua ini maka puasa lapar dn dahaga sudah x relevant lg. ..dn inilah yg nabi saw hndk kita inculcate (semai) dlm diri dn jiwa kita ....bukan dgn berlapar dn dahaga.

Sy harap info ini manfaat bg mrk yg tidk fhm apakah rahsia disebalik puasa.
Nur Din Apb kita sudah fhm apakah muslihat di sebalik bulan suci...pastikan sdr semua benar2 membuang smua sifat2 keji dn menjaga hati ....kemudian semai nilai2 murni spy kita akan mnjd insan yg mulia di sisi Allah.
Nur Din Bukannya susah untk menanam sifat2 mulia....krn apb kita telah membuang semua sifat2 keji ....maka akan dtng rasa sayang...tolong menolong....kasihan (compassion) sesama manusia dn juga haiwan.

Compassion adalah satu perasaan yg dtng dari jiwa yg amat
 mendalam dn halus....sehingga kita boleh dpt rasa kesian terhadap orng2 yg kurang bernasib baik dn juga haiwan yg terbiar..... jika kita dpt mmberi makan kpd mrk atau haiwan ini maka pahala yg nabi saw selalu sbut dlm Aq sebenarnya berupa makam nafsu.....dn makam kita akan naik ke tangga atas.

Sprt sy dah bg tau surf Google dn search tajuk Makam Nafsu dn dari situ belajar cara bagaimana hndk meningkat lagi makam kita hingga ke taraf wali.....jika kita hndk mnjadi orng2 mukmin yg di sisi Allah dn Rasul-Nya.
Nur Din Inilah rahsia disebalik berpuasa.....jika sdr semua sudah tahu maka bersegeralah kalian berbuka puasa!
Ahmad Murad Abdul Wahab Terimakasih tn.pngetahuan mnusia hnya pd zahir shj.padahal allah sdh mmberi tanda bhwa smua makluk allah berpasang2.ada zahir ,ada batin.ada sah ada batal.ada hitam ada putih.dan mcm2 lgi.malah yg pling ketara sekali ada yg nyata maka ada yg rahsia.brbalik pd puasa ,kbnykkn mnusia mmndang pd yg nyata,ttapi tidak mlihat dgn mata hati dari sudut kerahsiaan nya.pernh sya buka topik ini ttapi tiada yg respond.iaiitu mlihat pd sjarah adam ,ibrahim,musa,isa,berpuasa pd hakikat maka diterjmahkn kod rmadhan oleh pengilham 2 yg gagal mnangkap mksud sbnr puasa.wassalam.
Nur Din Terima kasih krn melayari kata2 hikmah dari nabi muhammad. Sy cuma perlihatkan shj.

Sebenarnya yg mensyariat rukun islam adalah nabi muhammad saw....bukannya dari Allah Taala. Nabi saw berbuat demikian apb umatnya tidk mau ikut yg haq.


Selain impose puasa kpd mrk ....yg sebenarnya berupa suatu hukuman ke atas mrk yg ingkar ....befitu juga dgn solat terawih. Ea....solat terawih juga adalah hukuman bagi mrk yg ingkar akan risalat Allah. Dlm surah al Kahfi sy perlihatkan dalil2 ini...

"Katakanlah: Maukah Kami khabarkan kpdmu ttng orng2 yg merugi perbuatannya?" (ayat 103:16)

"Yaitu orng2 yg telah sesat perbuatannya di waktu hidup di dunia, sdng mrk mengira bhw mrk mengerjakan pekerjaan itu sebai2nya." (ayat 104:16)

Jadi apakah perbuatan yg dimaksudkan ....apb mrk buat dgn sebaik2nya ttp perbuatan mrk amat merugikan?
Nur Din Ea .....perbuatan yg dimaksudkan adalah kerja2 syariat sprt solat dn berpuasa. Bukankah ini yg dibanggakan oleh orng2 jahil akan ilmu Allah?
Ahmad Murad Abdul Wahab Teruskan mnyelongkar yg rahsia tn.
Nur Din Dan sy bukannya hndk mengeji perbuatan mrk ttp inilah yg telah diberitakan dlm ayat berikutnya.....

"Mereka itulah orng2 yg ingkar akan tanda2 Tuhan dan akan menemui-Nya, sbb itu hapuslah pahala perbuatan mrk, dn tiada Kami adakan timbangan untk merek
a pada hari kiamat."

Ayat ini adalah bukti bhw nabi saw sudah sampaikan risalat Allah bhw kita wajib menemui-Nya .....ttp jika sekiranya mrk telak melihat naz ini .....persepsi mrk adalah ....mrk beriman bhw mrk akan menemui-Nya setelah mrk mati.

Apb mrk tidk fhm risalat Allah yg menyuruh hamba-Nya mencari jln kepada-Nya ....maka mrk tumpu kpd amalan fardu krn mrk bersangka inilah cara untk menemui Allah di akhirat.

Pada pandangan sy .....inilah persepsi mrk. Sbb itu mrk selalu berkata hndk jumpa Tuhan setelah mati. Mrk tidk pernah terfikir bgaimana Allah yg satu hndk berjumpa dgn orng yg mati setiap hari ....munkin setiap min atau jam dalm sehari. Semua ini mrk tidk fikir.
Nur Din Mrk tidk tahu bhw Tuhan yg mrk ngadap kelak adalah Dzat Majud mrk sendiri..
Nur Din Dalil di atas...ttng tanda2 menemui-Nya adalah dari ayat 105, al Kahfi.....dn lihat apa pula yg nabi saw kata dlm ayat seterusnya..

"Itulah balasan mrk, yaitu neraka jahanam, sbb mrk kafir (ingkar) dn mengambil ayat2Ku dan rasul2Ku sbg olok-olokan."

(Ayat 106, al kahfi).
Ahmad Murad Abdul Wahab Rahsia mikraj aku bertemu aku.
Qwout Adi Lanjutkan ayah pencerahanya..
Dan terimakasi..
Lihat Terjemahan
Rahmat Omar Teramat benar.......ayt yg power.......kelak adalah Dzat Majud mrk sendiri.....
Nur Din Alhamdulillah! Ada juga yg follow. Now sy tunjukkan dalil bg orng yg beriman .....dn sy suka nabi muhammad yg pandai mengatur ayat2 bg sesuatu tujuan....dn ayatnya adalah sambungan dari ayat 106 .....ya itu ayat 107, al kahfi.....

"Sesungguhnya orng2 
yg beriman dn mengerjakan yg baik2, untk mrk syurga Firdaus sbg tempat tinggalnya."

"Sedang mrk kekal di dlmnya, tiada mau berpindah dari padanya."

(Ayat 107 & 108:16 al Kahfi)

Bukankah lengkap perkhabaran dn bukti ttng menemui-Nya dn apa akan terjadi kpd mrk yg ingkar .....dn di mana pula tempat orng2 yg mndpt kejayaan menemui-Nya?

Inilah yg sy hndk perlihatkan....krn ulama kata mana ada naz ttng ilmu mengenal (menemui) Tuhan .....krn mrk mencari kata asal bhs melayu ....padahal nabi muhammad saw guna menemui-Nya itupun mrk salah fhm krn mrk bersangka dn hny beriman akan menemui-Nya di akhirat.
Nur Din Mmng benar ....mrk akan menemui Tuhan di akhirat ttp bukn dgn Allah Taala yg Esa. Mrk hny akan menemui Tuhan mrk sendiri dn mrk akan tercengang krn tuhan mrk mempunyai wajah serupa dgn mrk.....inilah maksud tercengang di dlm ayat ttng kiamat selain drp mrk tercengang apb diperlihatkan neraka ketika mrk nazak kelak dn mrk akan tercengang apb melihat 8 wajah yg serupa dgn mrk....dn mrkmjuga akan tercengang apb mrk ditanya siapakah Rasul kamu .....dn mrk mnjwb nabi muhammad. Dn ketika itu baru mrk akan teringat akan perkataan Rasul semasa hidup mrk.

Skrng kebenaran Rasul telah terungkai dn ramai yg ingkar ...dn mrk inilah yg akan teringat akan perkataan Rasul semasa hidup mrk.

Inilah kecantikan ayat2 Aq yg nabi saw telah tinggalkan spy kita dpt berfikir....siapakah Rasul dlm rukun iman.

Sy percaya kalian semua di sini tidk akan tercengang dn yg mananti kelak akan tersenyum untk menyambut kalian..insya Allah.....janji pastikan kalian semua kenali Rasul-Nya krn apb telah mengenali Dia yg zahir sprti kamu juga telah mengenali Dia yg batin krn Mereka tidk pernah bercerai rungkai.
Ahmad Murad Abdul Wahab Dzat dgn sifat tidak akn bercerai.jika bercerai,tiada yg skn mgenali dzat.maka rahsia nys tkkn ada qiamat khncuran dunia yg cntik ini,krn jika mnusia smua mati mka tiada yg mngenali zat maujud.diapa lgi yg ada utk mngenalinya?maka qiamat yg kamu tunggu adalh tamatnya riwayat kamu...
Nur Din Syukur ramai yg berilmu....ttp knp mndiamkan diri bila sy kena attack.
Ahmad Murad Abdul Wahab Knp nk mrosakkn diri dgn orng2 fasik.muhammad terus terus dan terus,bgitu jgk dgn isa terus3.
Rahmat Omar Kami tetap bersama .......
Nur Din Terima kasih semua shbtku dan suadar seislam.
Qwout Adi Trimakasih juga ilmu nya ayahLihat Terjemahan

No comments:

Post a Comment