Saturday 29 April 2017

fb n

Post untk mengenal wali wali Allah.
Seseorng yg ingin mengingati Allah tanpa berhuruf dan bersuara dn tanpa henti.....perlu mencari seorng ahli sufi yg mursyid untk mmbimbing kamu tembus hakiqat.
Ini adalah pngalaman sy sndiri di mana sy telah tembus hakiqat setelah seorng insan Sufi sambungkan sy kpd Dzat Allah yg ada di dlm diri kita sndiri.
Jika kita tidk tembus hakiqat sampai bila2 kita x akan mndpt kejayaan menemui Tuhan yg Esa dlm perjalanan kita di dunia ini krn .....jika kita tidk kenal dgn Allah dn Rasul-Nya semasa hidup kita ini maka di akhirat kelak tiada siapa dpt berjumpa dgn-Nya.
Suka
Komen
Komen
Nur Din Di dlm kitab sheikh abd qadir al jilani yg bertajuk Rahsia Di Dalam Rahsia.......tok sheikh telah berkata .......jika kita dpt bercakap dgn Dzat Allah yg berada di dlm diri kita sekali seumur hidup kita ......ia di ibaratkan kita telah solat 70 tahun.....dn semua ahli Sufi yg berilmu memberi fadhilat yg serupa dgn sheikh abd qadil al jilani.

Justeru itulah yg diingini oleh semua ahli yg mencari Tuhan.
Nur Din Adakah kalian tanu knp tok sheikh abd qadir al jilani berkata demikian?

Sbb .....jika kamu tidk dpt bercakap dgn Dzat Allah yg ada di dlm diri kamu .....maka sebenarnya pintu taubat kamu masih belum terbuka dn apb pintu hati tidk di ketuk bgaimana Dzat Allah hndk mndngr kamu ......dn bgaimana pula kamu hndk mndgr suaranya walaupun kamu ingin sangat bercakap dgnnya.
Nur Din Pentingnya kamu tembus hakiqat krn apb kamu dapt berkata2 dgn Dzat Allah yg hampir (krn Ia berada di balik dinding kalbu) maka barulah kamu berupaya mengingati Allah tanpa berhuruf dn bersuara tanpa henti.

Setelah kamu dpt mendngr sndiri zirullah di b
alik dinding kalbu kamu maka .....the next step, kamu akan dpt bercakap dgn 3 lg wali wali Allah yg diturunkan kpd kamu krn Allah telah turunkan 4 malaikat (wali wali Allah) kesemuanya .....dn mrk inilah yg mnjg setiap percakapan kamu......pendngran kamu dn gerak diam kamu.....dn nama yg diberi oleh orng2 hakiqat adalah sperti
berikut......

Penglihatanmu brcakap ......di sbut ....sifat maujud
Pendengranmu bercakp .....................asma' maujud
Kaki tanganmu berckp. ......................a'faal maijud
Dan Dzat Allah pula............di sbut ......dzat maujud

Semua mrk ini wujud dn nyata dn berwajah serupa dgn diri kamu cuma mrk bersifat ghaib dn mrk inilah yg akan mnjadi hakim dn saksi ke atas setiap perbuatan kamu.....dn mrk juga yg akan menghukum kamu di hari Pengadilan.

Jika kamu tidk mengenali mrk ini maka pada hari itu kamu akan tercengang....krn mrk ini memikul Arsy....yg bermaksud Allah tlh beri mrk kuasa mutlak ke atas setiap jasad manusia dn Allah tidk hirau ttng kita kecuali orng2 yg telah mengenali-Nya semasa hidup mrk.

Tanpa mngenali wali wali Allah yg diturunkan kpd kamu siapa yg hndk tunjukkan jalan kpdNya krn jln kpdNya bermula dgn mengenal wali wali Allah.
Nur Din Apb kamu telah mngenali ke empat2 wali wali Allah empunya diri maka ketika ini kamu akan dpt mendngr kesemua mrk melakukan zikirullah di dalam kalbu kamu.....dn inilah kemucak ilmu hakiqat.

Di dlm Aq trdpt dalil yg mencertakan orng2 yg mengingat Allah
 ketika duduk, berdiri dn berbaring.....dn ini hny dpt dilakukan oleh mrk yg telah tembus hakiqat krn yg dpt melakukan zikrullah tanpa henti adalah wali wali Allah yg telah mrk kenali.
Nur Din Wali wali Allah inilah yg nabi saw hndk kamu kenal dn wajah inilah yg nabi saw hndk kamu ambil tahu dlm bacaan Doa' Iftitah. Jika kamu tidk ambil tahu ttng wajah dzat Allah kamu sndiri maka kamu tidk mndpt apa2 manfaat dlm solat kamu.

Mngenal wajahtu
 wajialillazi fatarasama adalah isi sebenar syariat mendirikan solat .....jika kamu tidk tahu maka itu sy kata yg tinggal hanya hampas krn isinya telah diambil oleh orng hakiqat.

Dgn itu jgn persoal bgaimana kerja syariat orng2 hakiqat....krn apb orng2 syariat sdng mgerjakan solat dgn ngadap masjidil haram, orng2 yg berilmu melakukan solat daim bersama-sama dgn wali wali Allah.....dn solat daim adalah zikirrullah yg dibuat tanpa berhuruf dn bersuara tanpa henti.
Nur Din Apb orng2 hakiqat tidk lg melakukan kerja syariat .....sudah tentu orng2 aswj akan berkata orng2 hakiqat sesat ......ttp inilah yg dimaksudkan oleh ayat 142:2 al baqarah ......yg mnyebut ...

"Nanti akan berkata orng2 yg bodoh diantara manusia: Mengapa
 mrk itu (orng2 Islam) berpaling dari pada qiblatnya yg dahulu?"

Orng2 Islam yg berpaling dari ayat ini .....adalah orng2 hakiqat dn makrifat krn mrk tidk lg melakunkan syariat solat krn mrk sentiasa mengingat Allah di dlm hati tanpa berhuruf dn bersuara dn tanpa henti ......yg tidk munkin dpt dilakukan oleh manusia biasa.

Jd jgnlah bertanya lg pasal orng hakiqat krn kamu hny akan memperlihatkan kebodohan kamu sprt yg nabi saw perlihatkan dlm ayat di atas.

Apa yg dimaksudkan bertukar Qiblat dlm ayat 142:2 al baqarah.
Nur Din Apb manusia tidk nampak yg haq maka mrk akan ikut qiblat nenek moyang orng2 arab sejak zaman jahiliyah....yaitu masjidil haram.

Ttp nabi muhammad bijak bistari orngnya ......dn untk mrk yg hndk ikut apa2 yg nenek moyang mrk buat ....nabi saw tinggalka
n juga naz dlm Aq ......ttp nabi saw tidk lupa untk protek orng2 yg mencari Tuhan dn sy amat suka dgn ayat 142:2 al baqarah krn dalil ini nabi saw inggalkan khas untk mrk yg mndpt kejayaan mengenal wali wali Allah.

Dn selaras dgn dalil ini nabi saw juga telah meninggalkan sebuah hadis yg di riwayat oleh Lokman al Hakim .....yg berbunyi:

"Adalah di akhir zaman orng yg smbahyang itu bodoh .....dn orng2 yg berilmu tidk sembahyang."
Nur Din Akhir zaman berlaku pada setiap zaman....dn nabi saw tahu apb sampai masanya seseorng di antara umatnya akan dpt melihat mesejnya mengenai risalat Allah ttng ilmu mencari Tuhan.

Untk mdpt kejayaan menuju kepada-Nya....mrk yg telah mendpt nikmat melaku
kan solat daim sudah tentu gembira dgn dalil yg nabi saw tinggalkan dlm ayat 142:2 al baqarah ....dn kalian semua tidk perlu bimbng krn apb kamu telah mngenal wali wali Allah segala dosa dosa kamu telah terhapus dn setelah dpt mengingat Allah tanpa henti (mengerjakan solat daim) ....solat ini di ibarat kamu telah mengerjakan solat 1000 tahun.

Dn inilah ilmu yg akan mnjadi nur di hari pngadilan.
Nur Din Apa yg dikatakan oleh Sheikh Abd Qadir al Jilani mmng benar.

Jika kamu tidk dpt bercakap dgn dzat Allah yg hampir ....mana munkin kamu dpt melakukan zikirrullah tanpa henti.


Justeru itu mrk yg belum pernah mndngr apa dia solat daim post ini telah mencerahkan untk manfaat mrk yg beriman dn sdng mencari jwbn.

Dn nikmat inilah yg Allah melarang sembunyikan .....dn bg sy setiap dalil yg tersirat walaupon tidk mudah difahami ttp sy masih respect nabi muhammad saw 100% krn telah meninggalkan bukti ttng ilmu hakiqat dn makrifat di dlm Aq dn tiada siapa yg dpt mendustakan sesuatu yg ada dlm Aq......dn inilah sbbnya ngapa sy berani membuka semua rahsia yg telah tersembunyi selama 1400 tahun.
Qwout Adi Trimkasih tuan atas huraianya.Lihat Terjemahan
Nur Din Terima kasih kembali. Jika ada apa2 pertanyaan boleh terus pm kpd sy.
Nur Din Kepada members yg beriman......adakah kalian tahu apakah advantage (keistemewaan) mengenal wali wali Allah?

Selain drp dpt melakukan zikirrullah tanpa henti .....kelebihan mengenal wali wali Alalh adalah spy kita dapat menjadi insan kamil.


Insan Kamil ....adalah mrk yg berjaya bersatukan jasad dgn wali wali Allah .....dn kedudukan orng2 insan kamil di sisi Allah adalah sbg ahli Allah.....dn mrk juga disebut sbg orng2 al Quran di dlm hadis nabi.

Akan ttp.....untk mnjadi insan kamil kamu perlu mngenal rasulullah nur muhammad terlebih dahulu dn ini adalah level atas drp mengenal wali wali Allah.....dn kalian x perlu bimbng krn apb seseorng itu telah kenal dgn wali wali Allah ....mengenal nur muhammad akan mnjadi mudah.

Sbb itu nabi muhammad saw beri petunjuk kpd kita melalui rkun iman .....mengenal malaikat ya itu wali wali Allah .....kemudian mengenal Rasul-Nya.....dn heiarchy ini amat penting krn rukun iman bukan sebarang piagam untk di hafal di peringkat tadika ttp ia adalah suatu petunjuk bagi orng2 yg berakal.
Nur Din Orang2 insan kamil apb mrk wafat .....ketika di liang lahat ke empat2 wali wali Allah akan kamil semula dgn jasad dn setelah tiga langkah orng palingkan belakang drp jenazah ....jasad akan diangkat naik ke langit menujuk ke syurga mengikut maqam nafsy masing ......sprt Radiah .... Mardiah......dn Kamaliah.

Informasi bagaimana hndk capai maqam yg sy sebut ini kalian boleh masuk Google .....dn search ...tajuk makam2 nafsu.

Sy sudah tengok .....dn informasinya perfect ....dn kalian boleh berpandu kpd penjelasan yg terdapat dlm laman ini.

Untk masuk syurga Firdaus seorng insan mesti satu perjalanan dgn isteri anda .....dn tentunya isteri/suami batin....dn ini bukan suatu certa dongeng krn dlm Aq ada naz ttng jodoh batin.

Ttp ttng masuk syurga Firdaus mesti sama perjalan dgn isteri/suami batin ....infomasi ini sy dapati dari almarhum guru saya seorng insan sufi yg telah bnyk mencurah ilmunya kpd sy.

Semua infomasi untk manfaat member sy krn post yg ini sy tidk akan bawa kpd laman MT ....krn x mau timbul fitnah.
Nur Din Ini shj buat hari ini....semoga apa yg sy curahkan dlm laman ini manfaat anda semua.
Kerry Kang Tabbaraqallah...
Tengku Pendita Addy Putera Alhmdlillah..pencerahan yg amat bermanfaat..terima kasih Ya Allah..
Nur Din Bg mrk yg telah dpt makan dn rasa .....ilmu ini tidk ternilai ...rasa hinanya kita di mata Allah dpt dirasai....dn syukor kpd Rahmat-Nya tidk dpt digambarkan....inilah ilmu hakiqat dn makrifat.

Selagi kita tidk tembus maqam hakiqat.....selagi itulah k
ita tidk dpt rasa sifat hina......sbb itulah Guatama Buddha keluar dari Istana dn pergi keluar minta sedekah krn beliau hndk rasa sifat hina diri terhadap Sang Pencipta.

Ttpi ada golongan yg bergelar Islam ttpi tidk tau merendah diri ttp ini adalah sifat berlawanan yg amat di murkai Allah swt.
Nur Din Untk mndekati Allah dn Rasul-Nya maka hndklah kamu membuang semua sifat2 keji sprt ...menyombong diri, riak, takabur, hasad dengki, cemburu, penyakit syak wasangka, khianat, ngumpat, jaga tepi kain orng dn lain2 yg kamu fikir boleh merosakkan hati kamu.

Apa yg kalian perlu tahu ....setiap kali terdetik salah satu sifat yg sy sebut ini maka satu titik hitam akan melekat pada kalbu kamu. Bayangkan ......selama hidup kamu berapa titik hitam yg telah terkumpul seingga Allah tidk dpt melihat pelita hati kamu.

Sbb itu kita perlu berzikir untk mensucikan kegelapan dlm kalbu agar ia kembali cerah.....krn tiada solat yg dpt mensucikan kalbu kamu kecuali dgn membuang semua sifat2 keji dari sistem kita.

Inilah yg telah Allah swt beri tau kpd nabi muhammad saw dlm ayat 157, al A'raaf .....yaitu spy hamba-Nya mmbuang sifat2 keji.
Nur Din Selain drp membuang sifat2 keji .....untk tembus hakiqat perlukan seorng yg mursyid untk sambungkan diri kamu kpd wali wali Allah dn ini adalah proses yg membolehkan kamu tembus hakiqat dgn lancar .....ttp ia perlu keikhlasan dn benar2 beriman krn ini bukn satu proses menguji ttp mesti yakin dn ikhlas.

Sy tau ramai yg pernah elajar tariqat dgn berguru ttp mrk masih belummboleh tembus hakiqat walaupun setelahmmmbuat amalan yg disarankan oleh guru mrk.

Ttp untk pengetahuan sdr yg beriman ....jika kamu masih tidk tembus hakiqat maka kamu perlu cari ahli sufi yg mursyid itu untk sambung kpd wali wali Allah krn sy bercakap melalui pengalaman.....dn yg mursyid itu sudah ada.
Pencipta Alam Blh terangkan kpd sy jika hati batin (kalbu) berzikir dgn sndri diikuti zikir zahir dibibir? Apa maksudnya... Mohon pencerahan....

No comments:

Post a Comment