Sunday 30 April 2017

fb n

"Barangsiapa mndengar satu ayat dari al Quran, akan dituliskan untknya dua kali ganda kebaikan dan barangsiapa mmbaca satu ayat, ia akan menjadi nur kpdnya di hari Pengadilan."
Suka
Komen
Komen
Nur Din Sy keluarkan hadis ini krn HYB minta satu ayat mutasyabihat untk dia......rupanya dia mncabar dn di bawah ini adalah jwbn sy kpdnya.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<


Dari hdis ini kamu boleh pakai ayat Aq ....sbb itu sy bg kamu hadis ini......ya itu kumpulan hadis Fadhailul A'mal.

HR: Abu Hurairah (ra)

Semua hadis2 yg disampaikan oleh mrk yg darjat radhiah (ra) adalah orng2 sufi di zaman nabi saw dn mrk menyampaikan hadis secara berdiam diri krn gitulah yg nabi saw telah sampaikan kpd mrk.
Nur Din So dalil ini adalah hadis nabi yg berdiam diri......dn dari dalil ini jika kamu orng yg berilmu kamu boleh tunjuk dalil yg mana dari Aq yg boleh mnjadi nur di hari Pengadilan.

Hadis ini jelas menguji minda kamu spy kamu tunjukan satu ayat dari aq yg boleh selamatkan kamu di hari Pengadilan.
Nur Din Ini adalah hadis nabi....dan yg tersirat ialah jika kita dah baca Aq dgn betul dn berilmu kita akan tahu ayat yg mana satu yg boleh menjadi Nur di hari pengadilan.

Ada banyk ayat Aq yg boleh menjadi nur di harii pengadilan.


Di antaranya ...ikutlah cahaya yg di turunkan kepada kamu dlm ayat 157, al A'raaf .....dn cahya yg diturunkan kpd kamu adalah 4 malaikat atau wali wali Allah ......dan sekiranya kamu telah berjaya mengenali wali wali Allah maka terhapuslah segala dosa......dn di hari pengadilan kamu tidk akan di soal sprt orng2 yg xder ilmu krn kamu berjaya kamilkan diri bersama sama mrk.
Nur Din Sebuah lg dalil yg dpt mnjd cahaya di hari pengadilan adalah ayat 3, al Hadiid.

Ya itu 


"Dia yg awal dn Dia yg akhir
Dia yg zahir dn Dia yg batin"

Siapakah Dia yg zahir.......dn Dia yg batin.

Perhatikan perkataan 'Dia' dlm huruf besar dn selalunya mrujuk kepada Tuhan.

Dalil ini adalah berkaitan asal usul Azan. 

Adakah sesiapa di sini pernah mndngr kisah Allah Taala hilang dn Hamad mncari Tuhan tak jumpa?

Ayat 3, al hadiid adalah ttng Dia yg tlh bersembunyi di dlm Muhammad dn mnjadi batin muhammad.

Jadi siapakah yg Zahir?

Brangsiapa kenal Dia yg zahir dn Dia yg batin maka ia akn mnjadi Nur di hari Pengadilan.

Inilah khabar gembira yg di maksudkan dlm aq......

Jika kita dapat kenal dgn wali wali Allah dn juga Dia yg zahir dn Dia yg batin maka syurga Firdaus mmng terjamin without a doubt.....dn ini bukn dari sy ttp nabi saw dah sampaikan dlm hadisnya......barangsiapa baca surah al hadiid maka ia akan di hisab ke syurga Firdaus.

Nabi muhammad saw banyk mmberi petunjuk tanpa keterangan yg jelas krn tentu nabi saw juga telah melalui tekanan dari umat2 nya yg berkelakuan sprti yg dpt kita lihat dlm laman MT.

Jd siapa yg baca hadis ini dn fhm apa yg tersirat mrk akn tahu ayat yg mana satu yg boleh mmberi Nur kpd ia di hari Pengadilan.

No comments:

Post a Comment