Sunday 23 July 2017

WAJAHNYA KAUM SYARIAT


WAJAHNYA KAUM SYARIAT
-----------------------------------
"Ketika engkau melihat diri orang lain, maka apa yang engkau lihat itulah sesungguhnya diri Allah yang nyata"
____________________________
Jika tidak ada kegelapan, bagaimana mungkin ada cahaya? Dan jika tidak ada makhluk, bagaimana mungkin tuhan dapat dikenal?
____________________________
Bersikap sopanlah engkau kepada semua orang, dan lihatlah bahawa wajah Tuhan itu ada dalam setiap orang yang engkau temui..
____________________________
Tetapi engkau juga harus tahu bahwa KAUM SYARIAT itu membawa dua wajah, di dalam wajah yang mereka bawa itu adalah wajah Allah, tetapi di luarnya wajah SYAITAN, JIN, ABU JAHAL, DAJJAL, DAN FIRAUN, maka jika engkau menemukan yang demikian, bersikap sopan dengan kedua wajah itu, kalau perlu bacakan ayat kursi biar jin nya menjadi kabur dan lemah..
____________________________
Dan ketika engkau melihat kaum SYARIAT itu sedang marah atau berteriak, maka engkau harus tahu pada hakikatnya, siapa yang marah dan berteriak tersebut, kerana semua orang telah menempatkan dirinya pada tempatnya masing-masing..
____________________________
Bersikap sopanlah engkau dengan mereka, dan berilah mereka rahmat, serta berikanlah waktumu untuk mereka, dan bersihkanlah hatimu dari segala sesuatu yang tidak baik, kerana ini adalah pesan dari para nabi, ini adalah cara yang sulit, dan pada saat yang sama, dengan cara yang sangat mudah, kerana ketika seseorang itu ingin mengenal Allah, Dia akan membantu orang lain untuk turut berjalan sama di jalan yang lurus ini.....
------------------
(Tuak ilahi)

No comments:

Post a Comment