Wednesday 24 May 2017

fb hi cb


Bismillah.
Comando Bismillah mendalami ILMU KALAM(ilmu kata-kata)
jalan yg dibawa ialah jalan MATI dan KIAMAT
untuk kembali pada allah swt yg maha esa.
apa itu ilmu kalam?
Itulah ayat-ayat al-quran.
Sorry makcik nor din sy ingat lelaki tadi.
Rupanya nenek dah 60 thn lebih umur...
duduk kat kinara pucung ye.
Nama nor din. Nama arwah suami ye yg ruhnya mengaku imam mahadi yeπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Ada lagi ke kitab furqan hijau tu nak satuπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚atau ada kitab baru tulis ke?
Begini lah wahai sekalian manusia..
Jangan dengki dan iri hati pada sesiapa pun yg berilmu.
Jangan menghukum orang lain.
Jangan merasa diri sendiri yg benar.
Jangan merasa diri seorang je yg allah ajar ilmunya.
Sebab mahluk lain pun allah ajar ilmunya dengan cara dan kaedah yg berbeza.
Belajarlah mengenal dirimu sendiri disekalian alam dirimu sendiri.
Sebelum kamu memasuki sekalian alam
Diri orang lain.
Jangan taksub dan percaya pada scan penglihatanmu seratus peratus.
Sebab ada yg dinampakan hanya kiasan sahaja yg harus kamu kaji dan ada yg tepat scan penglihatanmu.
Demikian lah suara hatimu.
Anda tidak tahu dengan pasti apa yg aku tahu.
Apa yg anda tau aku juga belom pasti tau semuanya.
Anda sopan aku pun segan
Ingat.
Aku adalah aku
Komen
Bukhari Aziz πŸ‘
Balasan
1
11 jam
Balasan
1
11 jam
Teh Faridah Dia ada tulis kitab ke CB?
Balasan11 jam
Teh Faridah Ooooo.....
Balasan11 jam
Teh Faridah Ko dah baca?
Balasan11 jam
Comando Bismillah Belom...ada member bagi
Balasan11 jam
Teh Faridah Lepas baca...bg aku pinjam lak....πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Balasan11 jam
Teh Faridah Nak baca kitab sifu master....
Balasan11 jam
Teh Faridah Ko jngn scan aku pulak...πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚✌🏼✌🏼✌🏼
Balasan
1
11 jam
Comando Bismillah Wat apa?
Itu perjalanan orang..
Lebih baik ikut jalan sendiri yg allah ajar secara langsung
Balasan
1
11 jam
Teh Faridah Xsabo aku nak tngk isi ktab dia tu....πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Balasan
1
11 jam
Nun Wong Lee Yg pandai berkata2 selalu menang disini...
Balasan
2
9 jam
Khalwat Kekasih Uzlahqalbi Yang BENAR Tetaplah BENAR; begitulah Sebaliknya....

GHuRaBa PeNDuSta Itu aku

kK
Balasan8 jam
Nun Wong Lee Mmm...masalahnya yg benar tak semesti menang skg..
Balasan8 jam
Nun Wong Lee Ada asbat lain.
Balasan8 jam
Mizan Jdl Dah diberi faham pandai2 la guna
Balasan
1
9 jam
Balasan9 jam
Mizan Jdl Nak terbang pon boleh
Balasan9 jam
Balasan9 jam
Balasan9 jam
Mizan Jdl Nak terbang kena keluar modal la
Balasan
1
9 jam
Fairuz Aew Inilah lumrahnya.. bila kita tau tiba2 kita rsa dlm rsa yg terasing bahawa semua org lain xtau.. yg benar yg hebat yg lebih tinggi ilmu itu aku.. jd medan keji mengeji banding membanding mcm kata pak maun dlm mlm pesta muda mudi org tu nk tunjuk tarian org ni nk tunjuk tarian. Bwk cerita bwk tajuk ilmu ketuhanan dok cerita hbgn dgn tuhan tp sesama makhluk pn x jaga kata sna sni.. tu baru Allah uji dgn ilmu jek...
Balasan8 jam
Pancing Laut Dimana saya boleh belajar ilmu ini adakah pondok yg mengajarnya
Balasan
1
8 jam
Nun Wong Lee Nk belajar ilmu apa...kat fb ni mcam2 guru ada....maaf gurau.
Balasan8 jam
Pancing Laut Btul jgk tu
Balasan8 jam
Mizan Jdl Nak blajar ilmu terbang pg airport je....byr tiket kemana2 destinasi compon boleh
Balasan2 jam

No comments:

Post a Comment