Sunday 28 May 2017

fb n j lurus

Nur Din dan Tengku Pendita Addy Putera telah memberi komen pada ini.
Di manakah letaknya hikmah jalan yg lurus sehingga masih dok bercakap ttng hukum hakam. Masih tersangkut dlm ranting2 ilmu bila nak jumpa dgn jln yg lurus.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
2 daripada 927
Nur Din Jika nabi muhammad saw hndk bercakap ttng dirinya sendiri knp pulak dlm ayat 53, As Sabak menunjukkan bhw orang arab tlh menuduh nabi bercakap ttng sesuatu yg ghaib dari belakang baginda saw!
Balasan
4
21 jam
Othman Draman 53. Dan sesungguhnya mereka telah kafir (ingkar) akan dia (Muhammad), masa dahulu dan menuduhnya dengan suatu yang ghaib dari tempat yang jauh.
Balasan
2
21 jam
Nur Din Orang2 di zaman nabi telah ingkar akan nabi Muhammad saw dahulu krn nabi saw membawa perkhabaran perkhabaran ghaib .....dn perkhabaran ghaib adalah ttng rasulullah Nur Muhammad.
Suka
Balasan
1
54 min
Nur Din Mrk menuduh dari tempat yg jauh....maksudnya mrk mengumpat di belakang nabi saw.
Suka
Balasan
1
53 minDisunting
Nur Din Apb kamu sudah fhm ayat 53, as sabak.....dpt kah kamu fhm bhw ayat 52, as sabak pastilah merujuk kepada Muhammad Awal.....tdk lain lagi ialah rasulullah Nur Muhammad.
Suka
Balasan
1
52 min
Nur Din Setiap dalil berkaitan nur muhammad nabi saw pastikan ayat2 nya serangkai dgn pembayang (CLUE).
Suka
Balasan
1
50 min
Nur Din Sbb itu nabi saw berkata dlm ayat 7, Ali Imran ayat2 mutasyabihat adalah bg mrk yg berakal dn dalam ilmunya krn tanpa ilmu tdk ada yg dpt merungkai ayat2 mutasyabihat krn semuanya perkhabaran ghaib dari Allah SWT.
Suka
Balasan
1
49 min
Nur Din Pembayang yb nabi saw tinggalkan ada 2.
Suka
Balasan
1
48 min
Nur Din Dari ayat 51, As Sabak nabi saw bercerita ttng orang2 yg tercengang di hari kiamat (kematian) dn masa itu baru mrk teringat akn muhammad.
Suka
Balasan
1
47 min
Nur Din Ayat ini adalah untk beri tau bhw setiap umat yg mati walaupun sebelum zaman nabi muhammad saw.
Suka
Balasan
1
46 minDisunting
Nur Din Ayat ini untk kamu berfikir.....jd siapakah muhammad dlm ayat 52, as sabak sehingga ketika maut memanggil mrk barulah nak ngaku beriman kpd Muhammad.
Suka
Balasan
1
44 min
Nur Din Semoga pencerahah ini dpt membuka minda bhw dalil2 yg menyebut nama Muhammad Rasulullah perlu di halusi krn ia tiada kaitan dgn nabi muhammad saw.
Suka
Balasan
1
43 min
Nur Din Justeru .....begitu juga dgn 2 Kalimah Syahadah. Siapakah Muhammad rasulullah yg nabi muhammad sendiri telah bersaksi?
Suka
Balasan
1
41 min
Nur Din Semua pencerahan ini untk kamu berfikir semula ttng syahadah kamu yg mungkin telah tergelincir.
Suka
Balasan
1
41 min
Othman Draman 51. Dan jika engkau lihat, ketika mereka terkejut (pada hari kiamat), maka tiadalah tempat lari, dan mereka ditangkap dari tempat yang dekat.

52. Dan mereka berkata: Kami (sekarang) beriman kepadanya (Muhammad). Bagaimana mereka akan mencapai (keimanan) dari tempat yang jauh?

53. Dan sesungguhnya mereka telah kafir (ingkar) akan dia (Muhammad), masa dahulu dan menuduhnya dengan suatu yang ghaib dari tempat yang jauh.
Othman Draman 7. Dia yang menurunkan Kitab kepadamu, diantaranya ada ayat-ayat yang muhkamat (terang maknanya), semuanya itu ibu Kitab (pokok isi AI-Quran), dan yang lain mutasyabihat (kurang terang maksudnya). Adapun orang-orang yang condong hatinya (suka kepada yang batil), maka diikutinya semua yang mutasyabihat, kerana menghendaki fitnah dan mencari-cari takwilnya (maksudnya) sedangkan tiada yang mengetahui takwilnya, melainkan Allah; dan orang-orang yang mendalam ilmunya berkata: Kami beriman kepada yang mutasyabihat, semuanya dari sisi Tuhan kami; dan tiadalah yang menerima peringatan, melainkan orang-orang yang berakal.

No comments:

Post a Comment