Monday 29 May 2017

aq hidup


Kenapa Isa as disebut Isa anak Mariam , dan Nabi saw menyebut Hasan dan Husin sebagai puteraku . Dan mana pula nak letak pesanan nabi saw tentang Al quran dan ithrah ahlul bait . Dan pesanan nabi tentang Imam Mahdi dari keturuanan beliau . Semua ni perlu ada jawapan takkan Nabi saw sengaja suka2 hati pesan kalau tak ujud Ithrah ahlul bait ." Dan (ingatlah) ketika Allah berfirman: "Hai Isa putera Maryam, adakah kamu mengatakan kepada manusia: "Jadikanlah aku dan ibuku dua... orang tuhan selain Allah?". Isa menjawab: "Maha Suci Engkau, tidaklah patut bagiku mengatakan apa yang bukan hakku (mengatakannya). Jika aku pernah mengatakan maka tentulah Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku dan aku tidak mengetahui apa yang ada pada diri Engkau. Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui perkara yang ghaib-ghaib". (Al Maa'idah:116)
Adakah kamu kamu semuatidak perhatikan betapa Imam Malik berkata sedangkan dia juga ahli dalam ilmu-ilmu di dalam kitab yang mati apabila bertemu habibullah "Sekiranya aku tidak menemui kamu selama 2 tahun ini , celakalah aku" Siapa dia dan siapa kah kamu semua berbanding dengan Imam Malik rah. Adakah kamu semua tidak perlu mengambil ilmu dari kitab yang hidup ? Saya menceritakan tentang yang terlebih baik di antara yang baik , kitab yang hidup berbanding dengan kitab yang mati , bukan saya menyuruh kamu membakar semua kitab yang ada . Jadilah kamu semua orang yang bijak dan beraqal dan pandai membuat perbandingan, bukan melulu dan taksub dengan apa yang kamu semua sudah tahu dan menafikan apa yang kamu belum tahu. Maka punca kan diri kamu semua dalam mencari ugama mengenal Allah, Rasul, Kitabullah dan habibullah...

No comments:

Post a Comment