Tuesday 30 May 2017

dr sahabat kpd sahabat


Choose File
Muhammad Azzan Talderi
Muhammad Azzan Talderi Maaf nk tanya,
bukan soal makrifat tp sikit je bab hukum feqah..

Kalau mandi Wajib/Junub, air tu mengalir basah kena keseluruhan rambut lepat tak?

Mcm mana nak basuh rambut yg bergumpal² cmtu & pastikan air mengalir mmbasahi keseluruhan rambut?

Sah ke mandi Wajib/Junub dgn keadaan rambut begitu?

Bagaimana dgn ibadah seharian pula spt solat jika mandi Wajib/Junub tak sah?!

Maaf byk² sy nak tahu sbb mungkin sy tak tahu ada cara²@kaedah feqah membasuh bersih rambut bergumpal² cmtu..

Mohon tunjuk ajar kpd sy yg sememangnya tak tahu ni & ingin sgt tahu..

Tak perlu jwb dgn kecaman..
Kita jwb dgn ksh syg & diskusi ilmiah shja..
Tq byk² kpd yg sudi menerangkan..
Semoga bermanfaat buat sy & semua 😇
Suka · Balasan · 22 · 4 jam · Disunting
Hide 23 Replies
Ismail Ariffin Lepat
Ismail Ariffin Lepat Assalamualaikum Muhammad Azzan , :) hahahaha Pembukaan hang tu dah tersasar.. 'BUKAN SOALAN MAKRIFAT kata hang... aku ni bukan mat Fekah... majlis kami adalah lebih kepada tasauf dan Makrifah... aku syorkan hang halakan soalan tu kan Ustad fekah saja.. Sebab ini majlis bukan Fekah... Jangan bimbang.. soalan hang tu.. percayalah dah beribu kali aku terima.. namun pada mata Allah, Aku yakin aku telah membela soalan hang tu.. Hang jangan bimbang.. aku tau yang Allah itu tau apa yang aku tau :) Ok Bro.. Stay easy and be at peace.. :)
Suka · Balasan · 16 · 4 jam · Disunting

No comments:

Post a Comment