Saturday 21 August 2021

scamer

 Singkatnya, saya mendapat wang tunai RM30,000 melalui pembelian USDT dari pihak ketiga (pengguna facebook). Dia menawarkan harga 1USDT - 4.20 yang lebih rendah daripada harga pasaran. Saya pm lelaki ini dan dia mengatakan bahawa dia boleh menghantar saya USDT terlebih dahulu kemudian hanya masuk kepadanya setelah saya menerima USDT di dompet duit syiling saya. Prosesnya berjaya dan benar-benar menunjukkan bahawa dompet coinbase saya telah menerima jumlah yang betul (7143 USDT). Kali pertama dia memindahkan Rm5000 kepada saya, kali kedua ialah Rm25,000 dan jumlahnya Rm30,000. Saya mempercayainya kerana jumlah wang yang benar-benar ditunjukkan dalam akaun saya sama seperti akaun bank anda. Saya memindahkan wang itu kepadanya dan cuba memindahkan USDT ke nama platform perdagangan crypto sebagai Huobi Global. Semuanya menunjukkan normal, transaksi juga menunjukkan 7143USDT telah dipindahkan ke huobi dari dompet saya tetapi tidak ada tanda-tanda kenaikan USDT saya di huobi. Saya telah berbual dengan ejen live huobi dan mereka mengatakan token yang saya kirimkan kepada mereka adalah USDT FAKE dengan nilai 0. Token sebenar mestilah Tether USDT dan token yang saya terima adalah USDT. Namanya sama tetapi nilainya adalah 0. Saya juga mendapat tahu bahawa token USDT yang saya terima hanya dimiliki oleh 254 pemegang yang mustahil. Ya, saya ditipu. Saya tidak pasti dompet coinbase yang saya muat turun palsu atau tidak kerana ia benar-benar menunjukkan segala yang normal termasuk menukar USDT ke MYR. Sekiranya dompet coinbase itu nyata, maka mengapa ia membenarkan USDT palsu memasuki dompet? Sehingga kini saya masih kabur bagaimana saya ditipu. USDT palsu? aplikasi dompet coinbase palsu? Betul tak tahu. Penipu itu telah menghantar semua mesej dan menyahaktifkan akaunnya. Ya, pelajaran telah dipelajari dan itu adalah satu yang mahal. Tetapi saya percaya bahawa semua yang berlaku pada anda hari ini pasti ada sebabnya. Ini adalah kesan rama-rama, mungkin kejadian ini dapat mengelakkan saya kehilangan lebih dari Rm30,000? Siapa tahu?

No comments:

Post a Comment