Tuesday 28 April 2020

AKU MELIPUTI SEGALA SESUATU


AKU MELIPUTI SEGALA SESUATU
______________________________
AKU bukan Kristian.....
AKU bukan Yahudi.....
AKU bukan Hindu.....
AKU bukan Islam.....
______________________________
Tetapi di dalam ;
Kristian...
Yahudi...
Hindu...
Islam...
Adanya AKU..
______________________________
Sesungguhnya AKU meliputi segalanya...
Segala sesuatu, AKU jua pada hakikatnya...
AKU sentiasa beserta kamu, dia, dan mereka...
______________________________
Pandanglah AKU di sebalik KAMU...
Pandanglah AKU di sebalik DIA...
Pandanglah AKU di sebalik MEREKA...
Pandanglah AKU di sebalik SEMUA...
______________________________
Namun jika mata hatimu buta..
Dan jika qalbumu gelap gelita..
Seribu tahun pun takkan mampu ;
Mengenal AKU di alam nyata ~

No comments:

Post a Comment