Tuesday 28 April 2020

7 SIFAT MAANI

7 SIFAT MAANI
Sifat Maani hanyalah kepunyaan pemilik.. Manusia ini sebenarnya mati, buktinya jasad kita ini tidak berkuasa tanpa adanya roh.. Sebenar-benar pemiliknya adalah tuhan.
Kerana sifat ke-AKU-an diri,, kita terlupa dan sering mengaku bahawq AKU YANG KUAT, AKU YANG BERILMU, AKU YANG ALIM, AKU YANG BAIK, dan segalanya disandar kepada kita..
Maka itu, wajiblah bagi kita sekalian umat manusia untuk pulangkan kesemua sifat milik tuhan kepada Tuan yang empunya sifat..
Sifat MELIHAT,,
kepada yang MAHA MELIHAT..
Sifat MENDENGAR,,
kepada yang MAHA MENDENGAR..
Sifat BERKALAM,,
kepada yang MAHA BERKALAM..
Sifat BERKEHENDAK,,
kepada yang MAHA BERKEHENDAK..
Sifat BERKUASA,,
kepada yang MAHA BERKUASA..
Sifat BERILMU,,
kepada yang MAHA BERILMU..
Dan paling utama..
Sifat HIDUP,,
kepada yang MAHA HIDUP..

No comments:

Post a Comment