Tuesday 27 February 2018

hi m


Jangan lah rasa diri tu Allah disebabkan di ajarkan didalam diri ada Allah atau diri empunya diri tu Allah atau sirrusir itu Allah ke apa ke.
Hakikatnya, kita ini di ciptakan Allah langsung jadilah kita hamba kepadaNya.
Ibaratnya
1. Najis yang keluar dari mana mana lobang perkumuhan badan kamu ada dzatnya dari kamu, tapi tiba tiba, najis itu sendiri mahu mengaku dirinya adalah kamu kerana dia datang dari kamu.
Sudah lah tidak sama rupa, bau, sifat serta karakteristik seperti kamu tapi dia(najis) kehulu kehilir ngaku dia adalah kamu.
2. Kamu ciptakan peti ais yang bentuknya bukan seperti kamu,komposite nya serta fungsinya untuk sejukkan barang2 lain,namapun sudah peti ais tapi kemudian peti ais ni mengaku dia adalah kamu disebabkan kamu menciptakan dia dan dia tidak boleh di hidupkan tanpa petikan suis oleh kamu.
Penghidupan suis ini sama juga seperti kalimat la haulawalla quwatta illa billah , tiada berkuasa kita hamba Allah tanpa Nya tapi kita ni bukan Dia, Dia petik suis hayat( barang ciptaanNya juga) maka hiduplah kita.
Ini perumpamaan bagi mereka yang belum lagi paham paham atau sengaja buat tak paham.
Komen
Badri allah bg ilmu nyata kaedah ciptakan sesuatu cthnya dlm satu sistem program.. web page. .. virus, ,., semua hidup dlm sistem data...
Urus
Balasan9h

No comments:

Post a Comment