Monday 20 November 2017

yg mengenal


KISAH WALI ALLAH YANG BERBUAT MAKSIAT
"Andai dibukakan oleh Allah Taala Azzawa Jalla akan Nur seorang Wali yang berbuat maksiat, nescaya akan terang benderang seluruh lapis langit dan juga bumi, apatah lagi Nur seorang Wali yang berbuat taat"
Pada zaman Nabi Musa, ada seorang lelaki yang hidupnya sentiasa sahaja melakukan perbuatan maksiat. Meminum arak dan berzina sudah menjadi makanan harian buatnya. Beliau begitu dibenci oleh masyarakat sekelililing, kerana mereka begitu jijik sekali dengan segala perlakuannya buruknya.
Sehinggakan di akhir hayat lelaki tersebut, mereka tidak sanggup untuk menanam beliau di kawasan perkuburan, bahkan mayatnya hanya dicampakkan ke tempat pembuangan sampah sahaja layaknya seorang pelaku maksiat. Begitu hina dan rendah sekali martabat lelaki tersebut di sisi manusia.
Namun, tidak lama selepas itu, Allah telah memerintahkan agar Nabi Musa pergi ke kawasan pembuangan sampah. Kata Allah lagi, di sana ada mayat seorang wali-Nya, maka diperintahkan agar Nabi Musa menjalankan urusan pengebumian dengan penuh terhormat layaknya seorang kekasih sejati.
Tanpa banyak soal, Maka Nabi Musa pun terus sahaja menuju ke kawasan pembuangan sampah tersebut. Alangkah terkejut dan terperanjat sang Nabi, kerana yang ditemuinya di situ adalah mayat si pelaku maksiat tersebut. Bagaimana seseorang yang begitu hina dan jijik di mata manusia, boleh menjadi seorang yang begitu mulia di sisi-Nya?
Komen
Selendang Hijau Semuanyaa dengan rahmat dan kasih sayang Allah..
Balasan
2
4 jam
Urus
Syir Syakta hi hi hi ... pelik tuhan ni ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰
Balasan4 jam
Urus
Johan Ariff Asslm..itu lah jika allah yg berkehendak...bukan nya manusia yg melakukan maksiat kmudian berkata allah yg berkehendak...diri sendiri yg lakukan maksiat knapa pula allah yg di fitnah...di sini terkandung soalan...knapa allah berkehendak si pelaku maksiat ini allah trima sebagai wali allah...
Balasan
1
3 jamDisunting
Urus
Mohamad Asmadi Saim Ya ya knp ya???
Balasan3 jam
Urus
Johan Ariff Nabi musa bertanya kepada allah.apa alasan yg engkau trima hamba mu ini sebagai wali allah...inbox saya...
Balasan
1
1 jam
Urus
Mohamad Asmadi Saim Baik tuan...
Balasan30 min
Urus
Aizad Azahar Siapalh Kita hendak menilai,sesungguhnya pandangan itu tertutup kerana sesungguhnya penilaian itu terpandang dari luaran tidak sampai ke dalam..semuanya di `dalam hijab ALLAH s.w.t..
Balasan3 jam
Urus
Abdulrahman Sharif Marifatullah
Balasan
1
3 jam
Urus
Are Mi Iskandar Muda kafir disisi manusia ,
mukmin disisi yg esa ,
Balasan
1
3 jam
Urus
Mawar Merah Manusia adalah player...melakonkan wataknya...
Balasan
3
3 jam
Urus
Asrol Wadi Hu Allah
Balasan
1
3 jam
Urus
Asrol Wadi Skrip sudah tertulis kita hanya belakon
Balasan
1
3 jam
Urus
Abdul Jabbar Abdul Hamid Hai yg kelihatan di mata manusia tanpa mengetahui hakikatnya keBENARan adalah prasangka manusia... Allah swt berbeza dgn makhlukNya
Balasan
1
2 jam
Urus
Zony Mat Nawi hanya dia Dan ALLAH

hidup mati kerana ALLAH


dia hanya mahu ALLAH

aminn
Balasan2 jam
Urus
Wak Rock Jr. Ceritanya tergantung,Ade sambungan lagi sebenarnye...
Balasan2 jam
Urus
Johan Ariff Iya ada...nk tahu inbox saya
Suka
Balasan1 jam
Urus
Tom Mat Naya2 dok kena buah tergantung!!
Balasan1 jam
Urus
Cheer Amsidek Asal janji kita dgn Allah Swt tertunai sudah. Yang baik dan yg buruk di bumi cuma mainan hidup. Mainan hidup ini untuk kita. Bukan utk Allah. Allah tidak menilai permainan ini terhadap walinya yg tunaikan janji.
Balasan1 jam
Urus
Azha Hanya Nama ๐Ÿ˜Š
Balasan33 min
Urus
Suzzy Zyloty Cerita sepotong...
Sape nama wali allah tu?? 
Bgi mana kisah nya yg ia boleh jd kekasih allah..๐Ÿค”๐Ÿค”
N
ampak e penasaran arwah q nie
Balasan12 min
Urus

No comments:

Post a Comment