Sunday 27 October 2019

lepat

Page Liked · 4 hrs 
 
. .❤️

Semalaman dia berdiam memerhatikan Hatinya sendiri, dan sambil juga melihat Akalnya yang sedang bertahan gagah berjuang menyekat segala nilai tohmahan celaan dan kata fitnah yang di gemburkan ke arah keujudan dirinya. Sehingga pucuk Subuh menunaskan dirinya dan Malam yang jauh panjang jua telah pun menghilangkan keberadaannya.

Di satu sudut Fikirannya tiba-tiba Bayangan Wajah anak manisnya yang mananya juga Sahabat baik pada akal dan perasaannya, Ahmad Azali datang menjelma dengan membawa ingatan sebagai satu Nasihat yang berguna kepada akalnya.. Selantas itu jua sedikit Nasihat dan kata terang dari Allah Ta’ala hadir menyulami ruang kesedarannya. Dia terus merenung dan merenung dan merenung..

Surah 2 ayat ke 10 - Dalam HATI mereka TERDAPAT penyakit iri dan dengki kepada orang-orang yang beriman, di samping kerusakan. .Allah menambah parah mereka itu DENGAN memenangkan kebenaran, karena hal itu akan lebih menyakitkan

Surah 16 An- Nahl ayat ke 37.- Jika kamu sangat mengharapkan agar mereka dapat petunjuk, maka sesungguhnya Allah tiada memberi petunjuk kepada orang YANG DISESATKAN Nya, dan sekali-kali mereka tiada mempunyai penolong.

Surah 30 Ar Rum di ayat ke 29. Tetapi orang-orang yang zalim, mengikuti hawa nafsunya TANPA ilmu pengetahuan; maka siapakah yang akan menunjuki orang yang telah disesatkan Allah? Dan tiadalah bagi mereka seorang penolongpun.

Surah 10 Yunus Ayat ke 100, - Dan tidak ada seorangpun akan beriman KECUALI dengan izin Allah; dan Allah menimpakan kemurkaan kepada orang-orang YANG TIDAK mempergunakan akalnya.

Surah 16 An Nahl ayat ke 108 - Mereka itulah orang-orang yang hati, pendengaran dan penglihatannya telah dikunci mati oleh Allah, dan mereka itulah orang-orang yang lalai.

Surah 4 An Nisaa di ayat ke 88. - Maka mengapa kamu menjadi dua golongan dalam menghadapi orang-orang munafik, padahal Allah TELAH membalikkan mereka kepada kekafiran, disebabkan usaha mereka sendiri? Apakah kamu bermaksud memberi petunjuk kepada orang-orang YANG TELAH disesatkan Allah? Barangsiapa YANG DISESATKAN Allah, sekali-kali kamu tidak mendapatkan jalan UNTUK memberi petunjuk kepadanya.

Surah 30 Ar Rum Ayat 59. - Demikianlah Allah mengunci mati hati orang-orang YANG TIDAK memahami.

Lantas dia tersenyum sendiri, Wajah Ahmad Azali srmakin tergambar terang di mindanya, Rasa rindu pun kembali merayap naik dengan liarnya menjalar laju memenuhi ruang rongga kelopak mindanya. Dia memejamkan matanya, Segukung baris Al Fatihah di hadiahkan ke Hadrat Nyawa bersanding hidup pada tubuh kecil Ahmad Azali, Selesai Al Fatihah,

Kemudian dia didatangi ingatan akan apa yang ada pada Surah 5ß Al Hasyr ayat ke 19. - “Dan janganlah kamu seperti orang-orang yang lupa kepada Allah, lalu Allah menjadikan mereka lupa KEPADA DIRI MEREKA SENDII. Mereka itulah orang-orang yang fasik.”

Surah 30 Ar Rum di ayat ke 53. - Dan kamu sekali-kali TIDAK AKAN DAPAT memberi petunjuk kepada orang-orang yang buta mata hatinya dari kesesatannya. Dan kamu tidak dapat memperdengarkan petunjuk Tuhan melainkan kepada orang-orang yang beriman dengan ayat-ayat Kami, mereka itulah orang-orang yang berserah diri kepada Kami.

Surat 30 Ar Rum Ayat ke 59 - Demikianlah ALLAH MENGUNCI MATI HATI orang-orang yang tidak memahami.

Bersama Airmata kasihnya pun perlahan-lahan mengalir, mengenang dia akan apa yang sedang terpaksa dilaluinya. Dengan seberkas akal yang penuh keletihan dengan jiwa yang telah parah di gigit kasar dek rasa kerinduan dia pun mempamirkan sekuntum senyuman, yang paling manis sambil melafas tujuh kali perkataan Abismillah hirroh man nirrah hiiiiiim“
. .❤️
. , https://youtu.be/7heJd2c-h4M
. .🌷🌷LEPAT🌷🌷
.

No comments:

Post a Comment