Sunday 21 January 2018

Ringkasan mengenai #TAUHID


Ringkasan mengenai #TAUHID
________________________________________
TAUHID terbahagi kepada 4 bahagian;
AF'AL
*Segala sesuatu itu adalah perbuatan AKU
ASMA'
*Segala sesuatu itu adalah nama AKU
SIFAT
*Segala sesuatu itu adalah sifat AKU
ZAT
*Segala sesuatu itu adalah zat AKU
________________________________________
Kesimpulan dari ini;
Pemutus segala ilmu;
"LA MAUJUD BI HAQQI ILALLAH"
"TIADA WUJUD SELAIN ALLAH"
Adalah #AKU
________________________________________
Aku-lah yang menyesatkan...
Aku-lah yang memberi petunjuk...
Aku-lah yang memberi kebaikan...
Aku-lah yang memudaratkan...
Baik itu Aku...
Buruk pun Aku...
Syurga itu Aku...
Neraka pun Aku...
Aku yang membuat pilihan...
Kerana Aku yang berkehendak...
Dan dalam pengetahuan ilmuKu jua...
________________________________________
Siapa Aku?
"Insan itu rahsiaKu,
Dan Aku-lah rahsianya."
Usah disoal lagi.

No comments:

Post a Comment