Saturday 26 August 2017

SEJARAH HITAM DAN SURAM UMAT ISLAM SEJAGAT

SEJARAH HITAM DAN SURAM UMAT ISLAM SEJAGAT
Asalamualaikom sahabat, kali ini saya ingin kongsikan mengenai perpecahan Umat Islam yg sekaligus sebagai kemusnahan kkuatan Umat Islam seluruh dunia dari segi ketenteraan, maruah, wibawa, jati diri, kegemilangan, kecemerlangan dan banyk lagi krn angkara iblis dan tntera syaitannya (yg terus menerus brusaha menyedikitkan peluang keturunan Nabi Adam Alaihissalam masuk syurga), usaha yahudi dan nasrani (menarik Umat Nabi Salallahualawasallam) berakidah dan mengerjakan ibadah macam mereka (trutama penyembahan org mati), usaha musyrikin yg tdk suka dgn agama islam dan usaha syiah (kaum munafik trbesar) yg memang bnci kpd para sahabat dan memangsakan bkn saja para sahabat itu sndiri (seperti yg trjadi kpd Khalifah Ali Radhiallahuanhum) bahkan Umat Islam sehingga skarang!.
Mereka yg tetap mmpertahankan kesucian islam dgn tetap taat apa yg datang dari al Quran dan As Sunah serta atsar para sahabat, mengikut dgn tekun tanpa jemu jalan yg ditunjukkan Nabi, yg dilalui para sahabat, para tabiin, para tabiu-tabiin dan ulama salaf us saleh sehingga skarang (ALHAMDULILLAH) telah ditinggalkan secara beramai-ramai olh pengekor hawa nafsu dan golongan munafik serta fasik yg bergerak atau beragama mengikut pemikiran ketua kumpulan agama masing2 yg semakin hari smakin banyak jumlahnya dan semakin kuranglah golongan asal dalam islam (SALAF US SALEH).
Selain mereka dikenali sbagai SALAF US SALEH, mereka juga dikenali dgn:
1. SALAF
2. Salafi
3. Salafiyun
4. Salafiyah
5. Ahli Sunah Wal Jamaah (sbagai pmbeza dgn ahli bidaah)
6. An Najiyah (Golongan SELAMAT)
Sebagaimana yg saya kongsikan dahulu Nabi Salallahualawasallam adalah SALAF dan pengikutnya adalah salafi atau salafiyah atau salafiyun dan AHLI SUNAH WAL JAMAAH, gelaran ini bkn rekaan sesiapa tetapi secara fitrah (selain perkataan AHLI SUNAH WAL JAMAAH perkataan ini ujud utk mmbezakan ahli sunah dgn ahli bidaah), golongan ini juga dikenali sebagai orang asing di tengah-tengah masyarakat islam krn perbezaan akidah (yg beriman dgn akidah dari sumber al Quran dan As sunah sahaja) dan ibadah (yg tdk ada campuran bidaah hasanah)
Firman Allah:
وَأَنَّ هَـذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَن سَبِيلِهِ ذَلِكُمْ وَصَّاكُم بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
dan bahawa (yang Kami perintahkan ini) adalah jalanKu yang lurus, maka ikutilah dia, dan janganlah kamu mengikuti jalan-jalan (yang lain), kerana jalan-jalan itu mencerai beraikan kamu dari jalanNya. Yang demikian itu diperintahkan Allah agar kamu bertakwa.(Al-An'Am:153)
Ayat di atas adalah antara printah Allah Azawajallah yg dipatuhi dan ditaati oleh golongan pengikut Nabi Salallahualawasallam.
Sabda Nabi Salallahualawasallam:
Tidaklah yang menghina dan menentang mereka itu akan mampu memudaratkan (membahayakan) mereka sampai datang keputusan Allah Tabaraka wa Ta'ala sedang mereka itu tetap dalam keadaan demikian".
(Oleh Imam Al-Bukhari 4/3641, 7460 dan Imam Muslim 5, Juz 13, hal. 65-67 pada syarah Imam Nawawy)
Sabda Nabi Salallahualawasallam di atas adalah ditujukan kpd umatnya yg tetap berada di atas jalan yg lurus yg telah ditunjukkannya semasa hayatnya dulu.
Mereka juga adalah golongan AL JAMAAH yg dimaksudkan nabi yg selamat dari azab neraka jahanam dari pecahan 73 golongan di kalangan umatnya.
Umat nabi Salallahualawasallam yg keluar dari jalan yg nabi tunjukkan dan sbaliknya mengikuti jalan2 yg di pimpin oleh ketua kumpulan agama masing-masing:
1. Khawarij (Suka menderhaka dan mencela pemimpin negaranya)
Kumpulan ini telah muncul smenjak nabi hidup lagi, mereka mennjukkan belang semasa Nabi Salallahualawasallam sdg mmbahagikan harta rampasan perang, salah seorang dari puak khawarij bangun mmbantah nabi dgn kata "Wahai Muhammad, berlaku adillah" sehingga mmbuat Nabi tersentak dgn kebiadapan tindakkan puak khawarij tersebut yg mnyebabkan ada di kalangan sahabat meminta izin nabi utk mmbunuhnya namun dilarang nabi.
Hadis:
Sifat yang paling nampak dari Khawarij adalah suka mencela terhadap para Aimatul Huda (para Imam), menganggap mereka sesat, dan menghukum atas mereka sebagai orang-orang yang sudah keluar dari keadilan dan kebenaran. Sifat ini jelas tercermin dalam pendirian Dzul Khuwaishirah terhadap Rasulullah صلی الله عليه وسلم dengan perkataanya : "Wahai Rasulullah berlaku adillah". [Hadits Riwayat Bukhari VI/617, No. 3610, VIII/97, No. 4351, Muslim II/743-744 No. 1064, Ahmad III/4, 5, 33, 224].
2. Syiah (Munafikun terbesar)
Telah diasaskan oleh seorang yahudi berbangsa Yaman yg mengambil kesempatan kekalahan bangsa parsi kpd para sahabat nabi yg islam mereka bkn krn takwa atau ikhlas melainkan utk mengelak dari mmbayar upti kpd kerajaan baru islam di negara parsi trsebut selain menutup malu akan kekalahan mereka kdp sahabat, di sinilah Abdullah bin Saba' menangguk di air yg keroh menghasud org parsi yg kemudian beragama syiah (islam munafik) utk melakukan kerosakkan ke atas agama Allah Subhanahuataallah yg suci ini dari dalam sebagai salah satu cara mmbalas dendam mereka kpd para sahabat dan agama islam yg dianuti sahabat.
3. Murjiah
Mereka terbahagi bberapa golongan dgn ketua-ketua masing-masing yg beraliran pendapat dan pegangan mereka dlm mematuhi al Quran dan sunah, ada diantara mereka yg brsikap brtolak ansur dalam menyikapi permasalahan agama dan ada yg sederhana sikap mereka dan pendapat mereka dlm satu-satu masalah agama, ada yg paling condong kpd sikap melampau dlm menetapkan hukum hakam agama sehingga mengkafirkan org islam lain yg melakukan dosa besar (sama seperti sikap khawarij).
4. Jabariyah
Muncul fahaman ini adalah pecahan dari fahaman khawarij, murjiah dan dan qadariyah mereka juga dikuasai oleh dua corak aliran pemikiran yg bercanggah dgn al Quran dan sunah tetapi sebaliknya menepati fahaman agama yahudi, nasrani dan syiah.
5. Jahmiyah
Golongan yg beriman bahawa al Quran adalah makhluk (satu kepercayaan yg sesaorang itu mnjadi mnyebabkan kafir)
6. Qadariyah
Golongan yg tdk beriman dgn takdir Allah Tabarakawataalah
7. Muktazila
Pereka akidah sifat 20 yg juga dikenali sbagai Asyairah Mathuridiyah
8. Tareqat, sufi dan tasawuf (mempunyai berpuluh-puluh kumpulan tareqat yg berlainan ketua agama mereka)
Hasil pengaruh kuat ilmu falsafah yunani kuno, mereka mempunyai 6 akidah selain sifat 20 mereka juga berakidah yahudi, nasarah, budha, hindu dan atest.
9. Qadiyani
Penyembah matahari
10.Ikhwanul Muslimin
Puak khawarij dan sekaligus juga penganut agama sufi.
11.Jamaah Tabligh (aliran bawaan sufi)
Ejen agama sufi utk menyebar luaskan dan menambah ramaikan penganut agama sufi.
12.Jamaah ISLAM (JI)
Ejen khawarij
13.Sister In Islam
Hasil pengaruh nasrani
14.Puak anti hadis
15.Islam Liberal atau Plural
Pengaruh yahudi dan nasarah.
Dan mngkin akan ada lagi kumpulan baru atau aliran baru dlm islam (pecahan dari kumpulan yg sedia ada) trutama dari mereka yg fanatik atau taksub kpd tok2 guru mereka, sheikh2 mereka dan lain2 panggilan, kumpulan mereka atau cara pemikiran yg terbiasa di benak mereka untuk mncukupkan 72 golongan krn semakin dunia hampir kiamat semakin berleluasalah kebodohan, semakin giatlah iblis dan tentera syaitannya bekerja dgn dibantu oleh dajal-dajal kecil mereka.
Atas sebab saya begitu bimbang bahawa anak, cucu cicit atau keturunan saya khususnya dan sahabat saya jauh dan dekat amnya terus menerus trperangkap dlm kesesatan-kesesatan atau terpengaruh dgn kumpulan yg saya nyatakan di atas, maka saya tdk jemu2 mnyedarkan sahabat seluruhnya utk mndekatkan diri kpd Allah melalui al Quran, sunah dan atsar para sahabat bkn kpd satu-satu kumpulan atau golongan yg JELAS KESESATANNYA dlm kita mengamalkan ajaran islam terutama dlm persoalan akidah ISLAM yg SEBENAR dan ibadah yg SEBENAR (tanpa campur aduk bidaah hasanah) dlm usaha kita mndekatkan diri kpd Allah Azawajallah yg akan mmbalas segala amalan kita semasa hidup di dunia ini.
SAYA JUGA TIDAK SANGGUP MELIHAT SAHABAT SYOK SENDIRI (tdk mmpunyai ilmu akidah dan ibadah yg BETUL) DLM MNJALANI KEHIDUPAN SEBAGAI SEORANG YG BERAGAMA tetapi mnyangka diri sdh warak atau alim.
INSAFLAH, UNTUK MEMBETULKAN KESALAHAN DAN KESILAPAN PELUANG HANYA ADA SEKALI BUKAN DUA KALI, PELUANG YANG ADA HANYA SEMASA HIDUP DI DUNIA BUKAN SELEPAS HIDUP DI AKHIRAT.
AL QURAN DAN HADIS
Bacalah, fahamkan maknanya, renongkan makna yg difahamkan, patuhlah ia dan amalkan tanpa bersoal jawab dan tidak memandang remeh akan firman-firman Allah dan hadis2 nabi tentang sesuatu hukum hakam yg jelas utk kita amalkan jgn biarkan nafsu jahat kita dan syaitan yg mngalir dlm pmbuluh darah terus menerus menganiaya diri kita dgn sikap tdk ambil kisah dan tetap taat kpd kumpulan atau aliran walaupun telah JELAS tentang KESESATANNYA dan akibat yg akan diterima krn mengamalkan kesesatan tersebut!.
Semuga bermanfaat utk sahabat seluruhnya, dan seterusnya sila ikuti artikal mengenai perpecahan Umat Islam. Wasalamualaikom.

No comments:

Post a Comment