Sunday 30 August 2015

Kalam


[6:53PM, 30/08/2015] KALAM QADIM: Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam. Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Yg Menguasai hari pembalasan. Hanya Engkaulah kami sembah dan hanya kepada Engkau kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yg lurus( benar) iaitu jalan orang-orang yg telah Engkau anugerahkan nikmat( Iman dan Islam)kepada mereka, bukan jalan mereka yg dimurkai dan bukan pula jalan mereka yg sesat!

- Al-Fatihah:1-7
[6:54PM, 30/08/2015] KALAM QADIM: Alif laam miim. Kitab (Al-Quran) ini tidak ada keraguan padanya, petunjuk bagi mereka yg bertaqwa. Mereka yg beriman kepada yg ghaib, yg mendirikan solat dan menafkahkan sebahagian rezeki yg kami anugerahkan kepada mereka. Dan mereka beriman kepada kitab( Al-Quran) yg telah diturunkan kepadamu( Muhammad) dan kitab-kitab yg telah diturunkan sebelummu, serta mereka yakin akan adanya kehidupan akhirat. Mereka itulah yg telah mendapat petunjuk dari Tuhannya dan merekalah orang-orang yg beruntung.

Al- Baqarah:1-5
[6:54PM, 30/08/2015] KALAM QADIM: Sesungguhnya orang-orang kafir, sama saja bagi mereka. Kamu beri peringatan atau tidak kamu beri peringatan, mereka tidak juga beriman. Allah telah mengunci mati hati dan pendengaran mereka, dan penglihatan mereka ditutup. Dan bagi mereka siksa yg amat berat.

- Al-Baqarah:6-7
[6:54PM, 30/08/2015] KALAM QADIM: Diantara manusia ada yg mengatakan, kami beriman kepada Allah dan hari kemudian(akhirat), padahal mereka itu  sesungguhnya bukan orang-orang yg beriman. Mereka hendak menipu Allah dan orang-orang yg beriman, padahal mereka hanya menipu dirinya sendiri sedang mereka tidak sedar. Dalam hati mereka ada penyakit, lalu ditambah Allah penyakitnya, dan bagi mereka siksa yg pedih,  disebabkan mereka berdusta!

- Al-Baqarah:8-10
[6:56PM, 30/08/2015] KALAM QADIM: Muhasabahlah diri masing2 sebelum dimuhasabahkan oleh Allah dihari tdk berguna lagi anak isteri dn harta benda kamu!

No comments:

Post a Comment