Tuesday 26 May 2015

Wahabi


pandgan yg amat merbahaya n mnyesatkn drp golongan wahabi..xmau mengikut pndgn ulamak konon nk berpgang hdis sohih, xsdr rupa2ny dh memaudu'kn mkna hdis sohih dgn fhmn sendri
Siapakah Halim Hassan yang dirujuk sebagai TOKOH AGAMA oleh Utusan Online /Utusan Malaysia ?

Dia pernah menyatakan Ahli Sufi dan Tasawwuf sama dengan ajaran SYIAH.

Lihat kebatilan Halim Hassan ini dalam satu kuliahnya :

https://www.youtube.com/watch?v=6dMywUVSUE4

Dan kemudian mempergunakan satu pandangan sahaja Imam As Suyuthi sebagai kambing hitam untuk menyamakan syiah dengan sufi. Namun kita lihat pula apakah Imam As Suyuthi membenci ahli sufi ?

Imam As Suyuthi menyebutkan :

"tasauf dalam diri mereka adalah ilmu yang paling baik dan terpuji. Dia menjelaskan bagaimana mengikuti Sunah Nabi dan meninggalkan bid'ah" [Ta'yad al-haqiqat al-'Aliyya, p. 57]
Tidakkah beliau mengetahui, maqam para Wali tu hampir menyamai maqam Nabi? Setiap nabi adalah juga Wali-wali Allah dan setiap Wali adalah diberi "kelebihan" oleh Allah ..

Cuma bezanya, para Nabi diberi mukjizat, Wali-Wali diberi karamah dan ilmu Laduni Ghaib termasuk sebahagian karamah para Wali-Wali.

Bukti adanya karamah para wali, Allah telah memperkuatkan Wali-Wali Syaitan (Para Bomoh, Ahli Sihir, Magician) dengan kuasa "Istiraj" untuk mengetahui alam-alam Jin Kafir dan syaitan. Maka, jika manusia "engkar derhakapun" Allah beri mereka "Kelebihan Istiraj", maka buat orang Soleh yang "bersih hatinya" (Sufi & Wali-Wali) turut diberi Kelebihan "Kuasa Karamah" yang LEBIH HEBAT dari apa yang diperolehi oleh Wali-Wali Syaitan yang mampu mengetahui rahsia-rahsia alam Jin, sedangkan Rahsia Ghaib yang diketahui oleh Sufi Wali Wali adalah "lebih" jauh dari apa yang diketahui oleh Wali-Wali Syaitan.

Atas sebab tu perlu dilabelkan wahabi ni para alim alim yang jahil ilmu mantik yang tak mampu membezakan antara Haq dan Batil. Dia boleh yakin bahawa bomoh syaitan tu mampu mengetahui "hal ghaib" .... tapi dalam masa yang sama dia "tidak yakin" bahawa orang yang lebih "dekat" dengan Allah SWT, memiliki "Kurniaan" yang lebih HEBAT dari kelebihan Wali-Wali Syaitan.

Kelihatannya, Ustaz Wahabi ni lebih "PERCAYA" kelebihan istiraj Bomoh dari dari kelebihan karamah Wali-Wali dan insan soleh. So, wahabi ni Pro Wali Syaitan, maka "mereka" menjadi puak syaitan bila menafikan kelebihan Wali-Wali.

HADIS QUDSI : "Barang Siapa Yang Memusihi Wali-Wali-Ku, Maka AKU Istihar PERANG TERHADAP MEREKA" (Wahabi Khawarij Sabdaan Nabi SAW). ®➰🌟🔱🌟➰®™

No comments:

Post a Comment