Wednesday 27 May 2015

Tasauf


Hadirkan hikmah dengan kelembutan hati dengan ridha yang di-Ridhai Nya Akan ujianNya yg tersirat  ..
niscaya di balik sakit itu akan menjadikan suatu hikmah bahwa Allah selalu ada dalam diri kita..
''bukankah kita kekasihNya karna Allah lebih dekat dari urat leher kita ''

Tenggelami-lah rohmu dalam lautan Tauhid sehingga tiada yg Wujud selain Allah, jasad adalah pengujian bagi roh dan roh yg suci tidak menginginkan sesuatu selain Allah!


Allah mencipta Nur- Muhammad untuk mencari jalan kepada mengenal Allah. Yg Awal, Yg Akhir, Yg Zahir dan Yg Batin itu adalah Allah.

Muhammad mengenal Allah dengan Allah. Sempurna Syariat masuk Thariqat, sempurna Thariqat dapat hakikat dan sempurna hakikat sampai kepada makrifatullah yg sebenar.
Taubat daripada dosa yg zahir hanya sekali, tetapi taubat daripada dosa yg batin seribu kali!

Silatur-Rahim yg paling agung adalah dengan Allah, maka janganlah engkau putuskan!


Allah adalah rahsia disebalik segala sesuatu, Awal dan Akhir, Zahir dan Batin dan Dia tiada seumpama sesuatu.


sesungguhnya ALLAH S.W.T  tidak pernah menzalimi hamba2NYA walau sebesar zarrah,tapi mereka lah yg menzalimi diri mereka sndiri dengn dosa maksiat dan lalai dari mengingatiNYA~Quran

ALLAH akan meninggalkan kamu apabila kamu membesrkan sesuatu daripda DIA.maka ikatlah kembali dengn tali istighfar dan taubat,istighfar dan taubat adalah pakaian org mukmin.

kita selalu di selubungi dengn selimut kelalaian dan dosa maksiat,maka ALLAH lah yg membersihkan kita dengn penyesalan dan taubat.


jangan lah kita sibukkan diri utk mengejar sesuatu makam dan selalu bertanya2 di dalam hati kita sudah berada di tahap mana?

kerana tu masih tipu daya dalam perjalanan,masih menuntut sesuatu di dalam beramal,masih sibuk selain ALLAH,

sibukkan lah diri hanya utk ALLAH,berkhidmat lah utkNYA,terus la beramal,terus lah menjadi hambaNYA yg sebenar tanpa mgharpkan apa2...hanya ingin sntiasa berhubg dan bersamaNYA di alam yg fanak ini.

ALLAH memilih kamu bukan kerana kehendak kmu tapi oleh kerana kehendakNYA ke atas kamu.

No comments:

Post a Comment