Saturday 27 April 2019

minyak masak motor kereta

Pejam celik pejam celik dah setahun lebih atau 2tahun lebih pakai minyak masak dkt kereta hitam ni.. Kisahnya aku pernah tengok dkt youtube video orang tuang minyak masak dkt kereta wira dia.. Katanya dah 10tahun pakai minyak masak je.. Ulang alik kedah-pulau pinang ok je.. Xde masalah.... Tengok dkt komen2, macam biasalah, akan terpecah 2kelompok..
1kelompok setuju, yg setuju ni sbb kelompok ni pun pakai jugak minyak masak... 1kelompok lagi xsetuju, yg xsetuju ni tak pernah cuba pakai, cuma guna teori2 je..
Aku pun nak tengok sape betul sape tak, aku pun cuba jugak la tuang..sebelum tuang tu aku dah pikir dah risiko dia, kalau xbetul, rosak enjin kereta..Paling koman pun rm1500-2000 kalau tukar enjin untuk wira.. Tapi sbb keinginan aku nak tau membuak-buak tambah sikap kedegilan aku, aku pun tuang ajela...
Pakai punya pakai, Jalan jauh, pijak habis throtle pun xde masalah.. Cuma keburukkan pakai minyak masak ni, kereta akan bau goreng2 jela..huhu.. Dari segi pretasi enjin xde masalah bagi aku..pomen yg cek kereta aku pun sendiri ckp bersih dalam enjin kereta.. Dia xtau pun aku pakai minyak masak..
Beli 3paket rm8.40...tuang 2paket,1paket simpan..
*jangan nak cuba tuang2 ye kalau tak berani tanggung risiko... Ni aku share sbb nak cerita pengalaman je..


bukan setakat kereta je boleh pakai minyak masak . motor pn boleh

No comments:

Post a Comment