Tuesday 30 April 2019

fb

Jika nak berckp bab peluk islam Dan islam.. kena faham apakah ITU Islam sbnr?
Apakah sampai maksud tuhan kpd kita?..jika tidak sampai mksud..jgn sesuka rasa nak Islam kan org..alamakk jdi rosakk...sebalik nya kena Islam kan diri sendiri dulu sehingga faham sampai ke dasar.
"Islam" adalah satu nama yg suci,teragung,ketenangan,kedamaian,kasih sayang di dlm nya terkandung berbagai maksud yang baik tiada sedikit pun cela atau perangsagka..namun....
Islam pada hari ini telah di nilai nya mcm barang plastik..
mcm dah tiada nilai..kerana manusia salah membawa..
Dan Islam juga telah di salah erti oleh setengah agama lain atau golongan yg lain..sehingga mereka mengatakan Islam ini "ganas"...ini terjdi kerana punca daripada mereka sendiri yang tidak faham maksud tuhan sebenar atas dasar islam....
jadi Islam hari ini pun telah jdi fitnah Dan di fitnah.
Dalam hal ini jgn salah kan tuhan...
jika berlaku apa2 dari segi peperangan berdarah atau apa2 sje yg melibat kan nyawa..jgn sebut nama tuhan....kerana tuhan tidak akan datang menolong sesiapa saja yg engkar dgn hak tuhan yang sebenar wlupun kamu menganggap diri kamu Islam.
Dalam tidak sedar mereka sebenar telah membelakangi tuhan.lihat lah hari ini berjaya kah tokoh tersohor yang membawa Islam.tapi sebalik nya penuh dgn kucar kucar kacir..jauhh dari maksud Islam sebenar.

sebelum islam
beriman dulu

No comments:

Post a Comment