Friday 26 April 2019

fb


Aji Din to MENCARI TUHAN
1 hr
Pada tahun 1888 sejarah telah mencatatkan Jack the Ripper adalah pembunuh bersiri yg menggegarkan kawasan Whitechapel, satu kawasan d Kota London. Sejarah juga mencatatkan seramai 5 mangsa yg terdiri drp pelacur telah dibunuh dgn kejam. Dicatatkan ovari mereka telah didisect keluar bersama organ2 lain dengan kemas persis seperti kerja seorang doktor bedah. Sejarah mencatatkan bilangan mangsa Jack the Ripper ini berjumlah 11 orang. Di antara teori pihak polis ialah mungkin pembunuh ini adalah seorang doktor yg psiko mendapat inspirasi drp gothic novella Dr Jekyll and Mr Hyde karangan seorang Scottish, Robert Louis Stevenson, yg diterbitkan pada 1886. Sehingga kini kes Jack the Ripper tidak pernah diselesaikan kerana tiada pembunuh sebenar yg berjaya ditangkap dgn bukti yg kukuh.
Catatan sejarah telah menyatakan:
Daripada ‘Abdullah ibn ‘Umar radhiallahu’ anhuma, dia berkata: Aku melihat Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam membuka solatnya dengan takbir, lalu mengangkat kedua tangannya ketika bertakbir. - Imam al-Bukhari dalam Shahih, no.738
Daripada ‘Aishah dia berkata: Sesungguhnya Rasulullah s.a.w membuka solatnya dengan Takbir. – Imam Muslim dalam Shahihnya, Kitab al-Sholaah, no. 498.
Namun anda diminta tidak mempercayai walau satu pun catatan sejarah berkenaan Nabi Muhammad SAW. Sebarang catatan sejarah berkenaan Nabi Muhammad SAW adalah syirik. Tak ada satu pun yg benar. Catatan sejarah Jack the Ripper adalah lebih sahih dan boleh dipercayai. Anda boleh percaya catatan sejarah Jack the Ripper tapi jangan percaya sebarang catatan sejarah Nabi Muhammad SAW. Segala catatan berkenaan Nabi Muhammad SAW hendaklah dibakar, dibuang.
Comments
  • Amirol Mukminin Perbezaannya,Catatan sejarah jack ripper tidak bertujuan utk mempengaruhi manusia,nak percaya bole,tak nak percaya bole.catatan sejarah rasul bertujuan mempengaruhi dan dipaksa utk percaya,tak bole tak percaya,kapir! Kikiki😁
  • Azrudi Mustapha Sejarah yang di tulis oleh musuh tinggi darjatnya dari sejarah yang di tulis oleh pengikut. Sirah nabi yang di tulis oleh pada pengikutnya tidak sama taraf dengan rekod tulisan pihak polis yang merupakan musuh Jack the Ripper.
  • Why Knott what happen aji wei ... 😂
  • Putera Indera Bongsu Kata2 firaun pn jd wahyu dn blh plk juragan kitob arob telan hdup.kata2 nabi dan sahabat plk ditolak mntah2.dasar pganot kitob 6236.
  • Ahmad Mustafa Balewa Tapi majoriti umat mulakan dgn BACA NIAT

No comments:

Post a Comment