Sunday 27 January 2019

fb k

( Perubahan kiblat dan susurjalur )
Umat muhammad di Tanah Arab sudah mempunyai waktu ajalnya.
Dan sudah pun sampai ajalnya dari 1400 tahun dan
Pada masa kini sudah semakin hampir.
Dan Berkiblat di MASJIDIL HARAM sudah tidak lagi relevent sebagai mana kiblat yang dahulu di BAITUL MAQDIS..
pada masa sekarang..
Mereka yg berkiblat disana hanya dipergunakan oleh kepentingan mayoritas.
Dan diperbodohkan saja demi keuntunga pihak tertentu..
AQ*Sapi betina : 59
Lalu orang-orang yang zalim mengganti perintah dengan (mengerjakan) yang tidak diperintahkan kepada mereka. Sebab itu Kami timpakan atas orang-orang yang zalim itu dari langit, karena mereka berbuat fasik.
Dan watak muhammad yang telah dicipta oleh ahli2 kitab hadis, bukanlah watak muhammad yang sebenar hanya mereka mengambil populariti di watak itu dan di sulam dengan nama sahabat nabi untuk menciptakan hadis2 yang banyak tidak boleh diterima akal..
Banyak memaparkan kebohongan setiap penyampayannya oleh minoritas dah menjual ayat2 AQ dalam ceramah,kelas dan sebagainya demi kepentingan poket sendiri.
AQ*Yusuf :104
Dan kamu sekali-kali tidak meminta upah kepada mereka. itu tidak lain hanyalah pengajaran bagi semesta alam.
AQ*Aal-e-Imran :144
Muhammad itu tidak lain hanyalah seorang rasul, sungguh telah berlalu sebelumnya beberapa orang rasul. Apakah Jika dia wafat atau dibunuh kamu berbalik ke belakang? Barangsiapa yang berbalik ke belakang, maka ia tidak dapat mendatangkan mudharat kepada Allah sedikitpun, dan Allah akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur.
AQ*Tempat tertinggi : 34
Tiap-tiap umat mempunyai batas waktu; maka apabila telah datang waktunya mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaatpun dan tidak dapat memajukannya.
AQ*Sapi betina :141
Itu adalah umat yang telah lalu; baginya apa yang diusahakannya dan bagimu apa yang kamu usahakan; dan kamu tidak akan diminta pertanggungan jawab tentang apa yang telah mereka kerjakan.
Dan kini di tanah nusantara. Yang ditunggu telah menyinari..dari susurjaluh Ibrahim..
AK*kejadian 25:1
Abraham mengambil pula seorang isteri, namanya Ketura.(Kejadian 25:1)
AK*kejadian 25:2
Perempuan itu melahirkan baginya Zimran, Yoksan, Medan, Midian, Isybak dan Suah.
AK*kejadian 25:6
tetapi kepada anak-anaknya yang diperolehnya dari gundiknya ia memberikan pemberian kemudian..
ia menyuruh mereka masih pada waktu ia hidup. meninggalkan Ishak, anaknya, dan pergi ke sebelah timur, ke Tanah Timur.
AK*yoel 1:12
Pohon anggur sudah kering dan pohon ara sudah merana; pohon delima, juga pohon korma dan pohon apel, segala pohon di padang sudah mengering. Sungguh, kegirangan melayu dari antara anak-anak manusia.
AQ*Ibrahim : 4
Kami tidak mengutus seorang rasulpun, melainkan dengan bahasa kaumnya, supaya ia dapat memberi penjelasan dengan terang kepada mereka. Maka Allah menyesatkan siapa yang Dia kehendaki, dan memberi petunjuk kepada siapa yang Dia kehendaki. Dan Dialah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana.
AQ*Sapi betina : 142
Orang-orang yang kurang akalnya diantara manusia akan berkata: "Apakah yang memalingkan mereka dari kiblatnya yang dahulu mereka telah berkiblat kepadanya?" Katakanlah: "Kepunyaan Allah-lah timur dan barat; Dia memberi petunjuk kepada siapa yang dikehendaki-Nya ke jalan yang lurus"
AQ*Sapi betina : 143
Dan demikian Kami telah menjadikan kamu umat yang adil dan pilihan agar kamu menjadi saksi atas (perbuatan) manusia dan agar Rasul menjadi saksi atas (perbuatan) kamu. Dan Kami tidak menetapkan kiblat yang menjadi kiblatmu (sekarang) melainkan agar Kami mengetahui (supaya nyata) siapa yang mengikuti Rasul dan siapa yang membelot. Dan sungguh (pemindahan kiblat) itu terasa amat berat, kecuali bagi orang-orang yang telah diberi petunjuk oleh Allah; dan Allah tidak akan menyia-nyiakan imanmu. Sesungguhnya Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang kepada manusia.
Markos carlo

No comments:

Post a Comment