Tuesday 27 December 2016

AKU ITU ENGKAU

AKU ITU ENGKAU.. ENGKAU ITU AKU
Engkau itu adalah "PENZAHIRAN" Ku...
Engkau itu "kosong", tetapi di dalam kosong ada "Aku"...
AKU yang hidup pada engkau ...
AKU yang berkalam pada engkau ...
AKU yang beriradat pada engkau ...
AKU yang berkuasa pada engkau ...
AKu yang melihat pada engkau ...
AKU yang berilmu pada engkau ...
AKU yang meliputi pada engkau ...
AKU meliputi pada segala sesuatu ...
AKU menzahirkan diri Ku pada engkau dan pada segala sesuatu ...
Tapi segala sesuatu itu bukan AKU... Mana mungkin Aku pokok, gunung, langit, kucing, lembu, gajah, kuda, atau manusia... Namun itu semua adalah bukti "ada" nya AKU...
AKU lah yang hidup pada engkau, pokok, gunung, kucing, lembu, gajah, dan segala sesuatu... Kerana hidup itu sifat KU...
Hanya AKU yang hidup di seluruh alam ini, selain Aku "mati"... Semua bertasbih kepada AKU... Tetapi tanpa AKU tiada yang mampu bertasbih...
Engkau dizahirkan menunjukkan "ADA" aku...
Di dalam cinta ada segala nya...
Di dalam awan ada hujan...
Di dalam hujan ada lautan...
Di dalam Aku ada Dia...
Di dalam Dia ada Kita semua...
Janganlah kamu berAku -Aku, namun jika sudah mengerti siapa Aku, maka berAku-Aku lah, kerana yang berAku-Aku itu rahsianya juga, SIRRULLAH.....

No comments:

Post a Comment