Friday 29 November 2019

sujud dan taat hanya malaikat yg ada pd batin dlm jasad manusia.


Dah jadi trend pulak menonggeng ramai2 lepas exam pastu taruk kat facebook. Drpd menonggeng tu baik la hangpa ckp terima kasih kt cikgu, kat pak guard, kat cleaner toilet, tolong kutip sampah, tolong cuci longkang, derma kt tabung sekolah, utk keselesaan junior2 pulak. Itu pun syukur, dan lebih bermanfaat dari menonggeng cium lantai calit taik kucing. 😁😘
Comments
  • Alrey Reyvian tu bru dlm kelas, yg lagi teruk atas jalan raya pun nak sujud konon2nya alim padahal nk minta puji
    1
  • Saber El Semaun Bangang level terkini adalah menonggeng ramai2 dlm keretapi komuter. Celik2 mata mereka dah berlumba2 menyusahkan org lain dgn sembahan mereka.
    Image may contain: 1 person, sitting and standing
    1
  • Musa Bin Imran Ingatkan dapat 9A..
    Ni bersyukur agar boleh merempit 😁😁
    1
  • Othman Draman sujud dan taat hanya malaikat yg ada pd batin dlm jasad manusia. iman pd malaikat ada dlm diri bukan di luar. nabi terlihat jibril di dalam mata. di alih pandangan ke kiri dan kanan masih terlihat. malaikat jibril ada pd akal manusia. makhluk tuhan yg akur sujud/taat pd diri manusia. makhluk batil spt iblis,malaikat dan syaitan ada dlm batin manusia. jin ada akal tapi tak boleh berfikir. manusia saja ada akal boleh berfikir. bila manusia kenal iblis maka lenyablah ia kerana yg kenal tuhan adalah iblis. malaikat hanya penunjuk jln utk kenal tuhan. syaitan hanya pengikut pd iblis.

No comments:

Post a Comment