Monday 25 November 2019

f lepat


Suggested for you
. .❤️
Dia melihat mereka, yang mampu di perlakukan adalah pamirkan senyuman,
Perbagai cerita datang menerjah kedalam telinganya, Matanya yang semakin mencengkung dalam, tetap sahaja memilih untuk bersahaja memerhati keadaan Jiwanya yang sedang cuba di kebumikan secara hidup hidup.
“Inilah rupanya Sandiwara sebuah kehidupan, ini adalah juga sebuah satu jalan laluan, Things change. ‘good friends we have, good friends we lost’. Namun jauh di sudut hati, kita sedari, ‘Life doesn’t stop for anybody’, kita kenali diri, kita tetap tidak akan di singgah rasa sepi, Kerana walau kita di pandang hina, di tuduh dengan sesuka hati perut mereka, walau akhirnya kita terpaksa duduk di bangku sepi sendiri dengan tanpa ada Manusia yang ingin mendekati.
Namun yakinilah, Allah tetap memandang Hati dan Allah tetap tidak akan berjaya di Korupsi. Oleh dengan itu, senyumlah kala memandang kedalam hati sendiri. Because the huge lesson in life is never be scared of anyone or anything, move on!, melangkahlah dengan bertemankan senyuman yang mungkinnya tidak akan dapat di mengerti oleh segenap inisani..”
“Dia yang mengenali Hakikat diri, maka kenallah Hakikat cinta Azali”, Nescaya ‘Tiada siapa‘ yang mampu mengubah pendiriannya atau merubah mata pandangannya, Apabila Hati telah didatangi Cahaya Cinta abadi, maka teranglah segala-galanya yang lama tersembunyi. Berserilah Nur Kasih diri didalam diri. ‘Nothing can dim the light that shines from within’.
“Mereka boleh mencipta skrip bicara yang bersulam kata nista dan dusta, mereka boleh saja pergambarkan babak selingkuh sesuka gerak akal mereka yang di selangkumi selimut kebencian, mereka boleh apa saja, Namun bagi pintu Hati yang telah bersumpah untuk hanya terbuka luas pada ‘Cinta dan Kasih sayang’ semata-mata, Nescaya pasti tidak akan terbuka kepada nilai kebencian..”
ALIF - Allahu laa ilaha illa Huwa, Al-Hayyul-Qayyum
LAM – Lillahi ma fis samawati wama fil ardh
LAM - Lahu maa fis-samawati wa maa fil-‘ard
HA - Huwal-'Awwalu wal-' Akhiru waz-' Zahiru wal-'Batin
Segalanya telah tertera jelas dan terang, Allah ada dimana-mana dan Allah bagi sesiapa sahaja. Lalu terserahlah apa kata mereka,
Kita perliharai Hati kita, biar hancur luluh dicelakakan mereka, Positifkan lah akal dan hati kita, Terus yakini, and keep on rise above the storm, and you will find the Sunshine’. Sebenarnya bukan semua ‘Stroms’ come to distrupt your life, Some come just to clear your path,.
Percayalah pada ‘kebenaran’, ia pasti akan menyusuli menemani di penghujung jalan Tauhid kamu didalam ketulusan mempertuhankan terhanya Tuhan....”
. .❤️
https://youtu.be/7heJd2c-h4M
. .🌷LEPAT🌷
.
-0:30

No comments:

Post a Comment