Monday 7 July 2014

dakwah


ASSALAMUALAIKUM....
Mohon sahabat-sahabat SHARE & TAG pada rakan-rakan semua. Sudah tiba masanya Islam bangkit. Insyaallah
YA ALLAH! SEMOGA TERTEGAKKAN KHALIFAH ISLAM SEMULA!
BERSEMANGAT APABILA MELIHAT KISAH DALAM VIDEO INI.
YA ALLAH! TETAPKAN KAMI DIJALANMU.
AAMIIN AAMIIN ALLAHUMMA AAMIIN.
Nabi telah menyatakan bahawa seorang akan membuka kota konstatinople..Maka orang tersebut ialah sultan alfateh.. seorang berakidah maturidiah, mazhab hanafi dan seorang sufi naqshbandi.
Ramai dikalangan mereka yang memuji kebijaksanaan Sultan Muhammad Al-Fateh mengatur strategik peperangan dalam pembukaan bandar konstantinopel pada usia yang sangat Muda.
Tapi tidak ramai yang tahu bahawa pujian Rasulullah dalam Hadis riwayat Imam Ahmad tersebut kepada mereka yang berjaya membuka bandar tersebut adalah kerana Akidahnya yang benar(itulah asas kekuatan yang Allah berikan).
Mana mungkin Rasulullah memuji mereka itu,jika akidahnya tidak benar.
Sultan Muhammad Al-Fateh Dan tenteranya berpegang teguh dengan Akidah Ahli sunnah Waljamaah al-Maturidiyyah serta bermazhab Hanafi dan bukannya mengikuti ajaran Islam tanpa mengikuti Mazhab yang 4.
Sultan Al-Fateh juga seorang Ahli Tarikat Naqshbandi . Tarikat bermaksud "Jalan". Mereka ini adalah ahli sufi, yang sentiasa berzikir, menyebut dan mengingati ALLAH.
ALLAHU HAQ.
Akidahnya ialah "Allah bukan berada diatas langit,Allah Ada Tanpa Tempat".
Dengan kekuatan Akidah inilah Allah menolongnya kerana Sultan Al-Fateh menolong agama Allah,seperti juga Sultan Solahuddin al-ayyubi yang diberikan kemenangan kerana asasnya berpegang teguh dengan Akidah Ahli sunnah Waljamaah Asyairah Dan bermazhab Syafie.
Sila lihat dan dengar video ini.

Dari: HAMBA ALLAH
Wallahualam. Jika ada sebarang kesilapan. Mohon teguran
LIKE:
LikeLike ·  · 

No comments:

Post a Comment