Friday 22 March 2019

fb d

Ramai orang tanya kenapa saya letak nama dewa pada fb. Ok ini jawapnya, nama dewa ni adalah nama gelaran kurniah sultan terengganu , gelaran itu diberi kerana kehebatan ,kehandalan, kebijaksanaan moyang saya menumpas dan memenggal kepala pemerintah siam . Secara berhadapan, moyang saya sendiri pergi berhadap dan memenggal kepala pemerintah siam , ketika itu siam melanggar negeri terengganu. Maka kerana jasa beliau raja memberi gelaran hanuman bulu merah dewa indra sakti. Orang dulu panggil moyang saya pok loh hanuman bulu meroh. Jadi cucu saya habsah muda dengan satu satu keturunan. So if ada yang hairan dan tertanya tanya apa hubungan kami berdua , maka itulah salasilah keturunan kami. Jadi dengan rasa bangga dan hormat pada keturunan saya maka dengan suci hati saya guna nama dewata. So yang asyik duk tanya nah saya cerita secara ringkas. So saya tak malu guna nama dewa kerana itu nama kebanggaan keturunan kami. So saya dah jawap so tak perlu nak takwil takwil ok.

No comments:

Post a Comment