Wednesday 27 February 2019

fb l

❤️MARI MENARI-6❤️ .
“Pada setiap kali Kau hampir tiba,
aku pun segerakan pesanan,
‘Tolong jangan bawa Iblis bersama-sama’🙏🏽
“Awan hitam yang semalam, awan hitam yang melemaskan aku di laut yang pekat kelam adalah belenggu yang bersulamkan rindu di kaki hari-hari ku..”
Lalu kali ini tiada lagi bezanya masa lalu dan kekinian,
Engkau Kejora yang pernah indah telah berubah menjadi batu hitam bergerigih yang dihinggapi Zulmat!,
Yang mananya pernah datang menerjah kebelakang kepala ku sehingga mematikan deria kasih Cinta ku terhadap seisi Dunia, Lalu jiwa ku pun mati di situ lantas kaku membeku.
Sepurnama aku terbiar tersadai dilembah yang maha dingin, sepi kelam lagi suram...’
Hari ini aku cuba kembali berdiri, saat cahaya ditelan awan kelam, saat pasir pantai mengigit kaki yqng sedikit tenggelam,
Aku tatapkan hati yang parah ini,
‘Tuhan tahu isi kalbu ku ini, Ya! itu pasti!!’
Aku terus memerhati, kala senja merangkak meninggalkan hari..,
‘Engkau adalah pemisah! bagi antara siang dan malam, terang dan gelap!,
“Bawalah bersama bayang yang tanpa bertubuh itu!, Dia bukan lagi Ratu ku, dia telah berubah menjadi Hantu yang sentiasa datang menghantui ku!”
“Bawalah Gerhana itu pergi jauh dari hidup ku, kerna disini telah tiada lagi sebarang mimpi dan diskriminasi di antara siang dan malam, tiada lagi rintih antara ‘keinginan dan kesakitan’ antara ‘kemungkinan dan kebenaran’..
‘Dia telah berjaya menjadi pendusta yang menjunjung megah Piala kehidupan’, ‘Manakala Aku telah dijerat dengan perangkap Buta berwajah celaka!’
Namun kekuatan kalimat dari Ayah tercinta datang sebagai cahaya;
“Tiada ‘silu’ wajib bersulam pada hati seorang penanti yang berharap untuk segera kembali’🙏🏽
“Kuatkanlah Hati, MENARI lah bersama Rahsia diri... Dugaan ini terhanyalah di sini, usah di sertakan rugi kala menghala langkah ke Negeri Hakiki yang pasti lagi maha Abadi..” 🙏🏽❤️🌹

No comments:

Post a Comment