Sunday 30 December 2018

beragama

keISLAMan
Orang2 beragama sekarang kebanyakan tidak mengenal pun tuhan..hanya kenal pada nama beragama.sebab percaya pd kitab bertulis.
Dlm 4 kitab dah ada. beriman dulu , baru islam  KESELURUHAN..sbb tu sekarang ni org blh hina agama disebabkn ada puak2 yg CUBA BUAT TUGAS RASUL sedangkan DAH TAHU DALAM berAGAMA  NI YANG TUHAN UTUSKAN NABI2 RASUL2 tuhan SAHAJA YANG WAJIB UNTUK KITA BERIMAN..tapi zaman skrg dah lain..banyak yg cuba jadi nabi kerana menulis kitab2 lain..telah jelas kitab nabi terakhir yang kita wajib beriman adalah kitab-kitab yg di bawa NABI ahmad..tapi lepas NABI ahmad DIWAFATKN ada pulak kitab2 lagi..itu lah kitab palsu yg dibuat nabi palsu..walaupun xngaku dirinya nabi tapi buat tugas nabi tu dikira cuba nk jadi nabi..dlm kategori percubaan..lepastu yg cuba nk jadi RASUL tuhan
Zaman sekarang ni JABATAN berAGAMA ntah sape2 asl usul mana pun xtau...pergi JABATAN berAGAMA ckp nk masuk beragama.JABATAN berAGAMA akan suruh mereka menjadi saksi NABI palsu ,  RASUL tuhan DAN SAKSI BAHAWA  TUHAN berhuruf dan bernama .selepas tu dah dipanggil beragama.sebab tu senang orang nk hina agama...sebelum nak beriman kita mesti nak kena mengenal tuhan.orang2 beriman yang sentiasa tunduk dan taat pada tuhan dan rasul dan hanya berpegang pada kitab tuhan saja sebenar2nya ORANG beriman dan orang beriman YANG TELAH NYATAKAN KEIMANAN MEREKA PADA tuhan DAN RASUL..
Beriman pun tidak...ngaku beragama..mana tak nya kene hina agama...

kena  KENAL tuhan
KERANA kena beriman baru kenal tuhan .DARI NABI ADAM HINGGA NABI ahmad ADALAH ilmu keimanan . imanYANG BENAR..kenal TUHAN YANG 1.
DAN semua nabi menyampai ilmu keimanan termasuk NABI IBRAHIM.

No comments:

Post a Comment