Friday 31 March 2017

Ws

Askm.Saudara bukan alim dan saudara bukan mufti.Jangan buat pandai2 hal agama.Jika tidak saudara akan bertuhankan nafsu dan jadi kawan syaitan.Kawan syaitan akan berada dimana?
      Jadi org adil.Jangan jadi org zalim.Org yg adil bila ia bukan alim,dia letak diri dia sebagai org awam.Org zalim ,walaupun dia bukan alim namun dia tetap nak jadi jurucakap agama himgga para ulama pundia dah tak pakai.
       Kpd saudara2 yg tak mahu jadikan AlQuran dan Hadis Nabi s.a.w. sebagai panduan hidup,bertaubatlah dgn taubat nasuhah dan kembalilah kepangakal jln.Ada hadis Nabi yg sohih yg  bermasuk sesiapa yg mengatakan kpd org lain Kafir/Munafik,namun ia adalah tuduhan yg salah,maka tuduhan itu akan kembali kpd org yg berkata.(Maknanya tuduhan Kafir/Munafik akan kembai kpdnya).Malah ada hadis yg soheh yg bermaksud,mana2 org Islsm yg menyangka tak baik(buruk sangka) kpd org Islam yg lain walhal yg disangka itu tidak sebegitu,maka org yg buruk sangka itu tak akan mati melainkan ia melakukan apa yg ia sangkakan.zORG YG BERTAQWA,DIA AKAN JAGA MULUT,TELINGA DAN MATANYA DARI MELAKUKAN MAKSIAT. AKAN.Wassalaam.

No comments:

Post a Comment