Sunday 22 November 2015

goji

PENINGKAT DAYA SEKSUAL
DAUN DAMIANA (Turnera Diffusa)
DAMIANA FACTOR
Campuran minuman botani soya
Extract goji dan damiana
Lebih power dari guarana factor
Rm 70
Wassp 0192311900
Pos free
Layan bro
15 sachet
Damiana,
urnera diffusa, dikenali sebagai Damiana, adalah pokok semak dan tumbuhan semulajadi kepada Amerika Tengah dan Selatan, Mexico, dan Caribbean. Tumbuhan ini tergolong dalam keluarga Turneraceae.
Damiana merupakan tumbuhan semak yang kecil di mana ia mempunyai bunga bersaiz kecil dan berbau wangi. Musim bunganya ialah pada awal dan penghujung musim panas dan diikuti dengan pengeluaran buahnya yang rasanya seakan-akan buah ara/ tin (fig) .
Tumbuhan semak ini dikatakan mempunyai aroma rempah yang menyengat seperti chamomile , berdasarkan kepada kandungan minyak yang tedapat dalam tumbuhan ini.
Daunnya secara tradisi telah dijadikan teh dan pewangi oleh orang Asli Amerika Tengah dan Selatan sebagai ‘penenang’. Mubaligh-mubaligh Sepanyol (Spanish missionaries) pada mulanya merekodkan bahawa puak Asli Mexico meninum teh Damiana yang dicampur gula sebelum memulakan senggama.
AROMA HERBA (Herbal insence)
Pada kebiasaannya, Damiana dijadikan teh sebagai minuman atau pun dibakar untuk mendapatkan aromanya yang wangi. Daun Damiana tidak membahayakan jika dimakan atau pun dihidu. Dalam perubatan herba, Damiana sering digunakan untuk merawat batuk, masalah sembelit dan masalah tekanan. Adunan herba ini juga dikatakan dapat membantu bagi masalah tumor (fibromyalgia) , berkaitan tenaga , emphysema , hormon estrogen yang rendah, kedinginan seks (frigidity), masalah pra-menopaus bagi wanita (hot flashes), mati pucuk (impotency), ketidaksuburan (infertility), putus haid (menopause), penyakit Parkinson (Parkinson’s disease), PMS, radang prostat ( inflammation of prostate), penyakit Lou Gehrig (Lou Gehrig’s disease), dan banyak lagi yang berkaitan dengan organ pembiakan bagi kaum wanita dan lelaki.
KEGUNAAN LAIN
Damiana
. Ada juga pengusaha di bidang kecantikan dan kesihatan menggunakan herba ini bagi memulihkan tenaga batin. Ia adalah salah satu bahan campurannya dengan Orkid Ungu (Purple Orchid) dan lain-lain bahan.
Manakala para saintis telah menemukan fakta mengenai Damiana di mana bahan kimia yang terdapat di dalamnya boleh menenangkan sistem saraf pusat tetapi kesahihannya tidak dapat di tetapkan lagi setakat ini.
Damiana digunakan secara tradisi sebagai penenang, sebagai pelega dan sebagai bahan untuk merawat masalah lelaki oleh Puak Asli di Mexico. Mula dikomersialkan di Amerika pada 1874, Damiana dipasarkan sebagai peningkat daya seksual dan didakwa mampu meningkatkan nafsu syahwat, juga membantu pesakit yang mengalami tekanan perasaan

No comments:

Post a Comment