Tuesday 28 July 2015

Ilmu


APAPUN kalau banyak dia
akan jadi murah , kecuali الادب adab sopan bila banyak dia jadi tambah HARGA ..

🌸 Filasuf 🌸
JALAN-JALAN yang menyampaikan kalian kepada الله سبحانه وتعالى semuanya mudah dan dekat, ujungnya الجنة syurga .. Ya الله , kurniakan kepada kami jalan yang menyampaikan kami KEPADAMU ..

🌸 Filasuf 🌸
Andai kata seseorang mau memikirkan kebesaran الله سبحانه وتعالى , maka ia takkan sampai hati untuk melakukan perbuatan perbuatan خطيئة DOSA ..

🌸 Bisyir 🌸


Allahu Ma'i;
Allahu Hafizi;
Allahu Naziri;
Allahu Hadiri;
Allahu Shahidi;
Allahu Qaribun Minni


🎈
مَنْ جَدَّ وَجَدَ - Man jadda wajada bermakna "sesiapa yang berusaha (Inshallah) akan mendapat apa yang diusahakannya".

مَنْ زَرَعَ حَصَدَ - Man zara'a hasada pula bermaksud "sesiapa yang bercucuk tanam (Inshallah) akan menuai hasilnya."

مَنْ يَجْتَهِدْ يَنْجَحْ - Man yajtahid yanjah pula bererti "sesiapa yang berusaha (Inshallah) akan beroleh kejayaan."


" Dalam KERENDAHAN HATI ada KETINGGIAN BUDI ,
Dalam KEMISKINAN HARTA ada KEKAYAAN JIWA ,
Dalam KESEMPITAN HIDUP ada KEKUASAAN ILMU "


Jangan dihiraukan org disisi mu
Jangan dihiraukan puasa mu
Jangan dihiraukan ibadat2 mu
Jangan dihiraukan lemah-mu
TETAPLAH DGN TUHAN MAHA MENGASIHI
*az_man..

Sabar;_bende_payoh_mohonlah_ pertolongan_ dr_Allah.


🌾Subhanallah
aku dalam engkau
engkau dalam aku
jika kau tidak bisa megerti maka engkau bukan lah aku
aku melangkah laju terus laju dan tidak akan aku berpatah balik setelah aku menemui jalan ku
apakah bisa kau megejar aku
akan ada berbagai persimpanggan yg akan kau tempuh untuk kau mendapatkan diri ku

No comments:

Post a Comment