Sunday 18 August 2019


Tak seorang pun dari orang-orang yang beriman dahulu yg berasulkan rasul yg dah wafat.
Ni  Mohd Zul Abdul Kahar punya posting. Cara berfikir "LOW CLASS" ni.
Baik...sblm kedatangan Muhammad Rasulullah ﷺ semasa telah terputusnya rasul, umat nabi Isa yng mengimani Isa sbg rasul bagaimana pula halnya.? Bukankah Isa sewaktu itu dah diangkat ke langit atau dlm ertikata lain yng Isa telah tiada.?
Baiklah...cuba renungi yang ni pula.! Setelah Isa tiada, bagaimana halnya umat nabi Isa yang tak pernah langsung bertemu dgn Isa.? Adakah mereka itu jadi KAFIR sedangkan mereka beriman dgn injil yang diwahyukan Allah kpd Isa.?
Cer tgok bahasa mudah ni...Adakah hari ini Isa wafat, esoknya tu Muhammad diutus.? Tidak bukan.? Abih tu, mcm mana halnya umat Isa selepas ketiadaan Isa.? Apa...lepas Isa tiada, umat baginda berbondong2 kuar dari agama yng mereka anuti ke.? Anak2 dan cucu depa bagaimana.? Pun jadi kafir gak disebabkan mengimani rasul yng telah tiada.? Begitu ke Zul.?
Bagaimana generasi umat nabi Isa yang tak sezaman dgn Isa beriman selepas ketiadaan Isa.? Tentu jawapannya... DARI AHLI KITAB atau ULAMAK mereka. Apa bezanya dgn ulamak zaman ini.? Bukankah ulamak di zaman ini melakukan perkara yang sama spt ulamak selepas ketiadaan Isa.?
No brainlah kau ni zul.!!! Otak letak kat lutut ke.?
Comments

No comments:

Post a Comment