Tuesday 31 July 2018

hi



SYAIR MAKRIFAT
Dengan Bismillah Aku Mulai 
Membuka Syair Makrifat Diri 
Agar Mengenal Siapakah Diri 
Siapa Sebenar Asalnya Diri
Setiap Hari Aku Mencari 
Di rumah Guru Dan juga Kiyai 
Agar Dapat Mengenal Ilahi 
Tetapi Ilmu Syariat Ku dapati
Mulai Aku Mengenal Diri 
Satu Persatu Aku Pelajari 
Mulai Kulit Sampailah Ruh Idafi 
Sehelai Rambut Pun Tak Ku Miliki
Dasar Makrifat Sudah Pasti 
Awal Agama Mengenal Ilahi 
Janganlah Salah Memilih Lagi 
Utamakan Solat Tiadalah Rugi
Jangan Takut Jangan Gentar 
Ilmu Makrifat Ilmu Yang Benar 
Jangan Menyerah Apalagi Pudar 
Kerana Akhirnya Pasti Mengenal
Barang Siapa Yang Rindukannya 
Dengan Mudah dapat RedhaNya 
Tetapi Bila Allah Taala Murka 
Rajin Solat Balasannya Siksa
Bismillah Tadi Awal Permulaan 
Titik Nur Yang Bernama Insan 
Jangan Ragu Mencari Tuhan 
Rahsia Allah Dalam Badan
Aku Rindu Pada Allah Tuhanku 
Di Mana Berada Tiadalah Tentu 
Itulah Awalnya Pada Sangkaku 
Ternyata Lebih Dekat Dari Uratku
Tamatlah Sudah Riwayat Diri 
Yang Mulanya Dari Pada Mani 
Itulah Dia Asalnya Kejadian Diri 
Tuntutlah Pada Yang Benar Ahli

No comments:

Post a Comment