Sunday 10 December 2017

fb d

Ingatlah ini bukan satu kebetulan atau satu ramalan yang benar atau satu perancangan, tetapi hal ini telah lama Allah memberitahu kepada kita semua tetapi kita lalai, dan tidak pernah nak ambil tahu tentang wahyu Allah. Seperti firman Allah didalam surah At Taubah :
Orang orang arab lebih kekafiran dan kemunafikannya dan lebih patut, bahawa mereka tiada mengetahui peraturan yang diturunkan Allah kepada rasulnya, Allah maha mengetahui, lagi Maha bijaksana. (ayat:97)
Diantara orang yang dikelilingmu, daripada orang orang arab ada orang orang munafik dan daripada penduduk kota mereka tetap atas munafik, engkau tiada mengetahui mereka, tetapi kami mengetahuinya, nanti akan kami siksa mereka dua kali, kemudian mereka dikembalikan kedalam siksa yang besar. (ayat:101)
Nah disini jelas Allah sudah memberitahu kepada kita bahawa orang orang yang terlebih munafik dan sifat kekafiran masih menebal dihati adalah orang orang arab. Jadi tak perlu hairan jika pembesar pembesar arab yang mengaku perjuang islam tetapi bersengkokol dengan musuh musuh islam, kerana sudah lama Allah memberitahu kepada kita semua. Dan tidak perlu hairan jika ada segelintir orang orang kita berperangai seperti orang orang arab.

No comments:

Post a Comment