Wednesday 1 January 2014

goji


Al-kisahMengenaiGOJIYangPerluDibongkar

ApayangandaakansaksikanadalahvideokesanGojipadadarahbadanseorangpesakitdimanakajiannyatelahdibuatolehDrMarcial-Vega.Iamenunjukkanbagaimanagojidapatmembantumembersihkandarahpadaseorangpesakitselepaspengambilangoji.

Goji, sepintas lalu …Dalam perubatan Cina …

Kitab KunoGoji telah digunakan dalam perubatan tradisional oleh masyarakat Cina selama lebih 5000 tahun. Banyak teks perubatan Cina menyanjung faedah kesihatan yang mengagumkan hasil daripada buah ini. Antara teks perubatan tersebut ialah:
Ben Cao Hui Yang:
“Goji meningkatkan qi atau daya kehidupan, menyokong darah, menyuburkan yin dan yang, membuang angin, merupakan herba yang sangat baik”.
Ben Cao Bei Yao: 
“Goji menyuburkan paru-paru, membuang angin, membersihkan hati, menguatkan buah pinggang untuk menyokong qi, meningkatkan potensi seks, memperkuatkan otot dan tulang serta mencerahkan mata”.
Ben Cao Gang Mu:“Goji membuang qi yang tidak baik daripada lima (5) organ, mengawal aliran tenaga penting, mencerahkan mata, menenangkan saraf, menjadikan hidup panjang umur”.
Daerah Zhongning, Negeri Ningxia di negara China, mengeluarkan Goji yang berkualiti terbaik  ( juga dikenali sebagai Chinese wolfberri) di dunia.
Daerah ini di kenali sebagai desa yang panjang usia di mana ramai penduduknya hidup lama dengan kehidupan yang produktif melewati usia 100 tahun. 90% daripada populasi penduduk Ningxia beragama Islam dan mengamalkan Goji sebagai makanan harian untuk kekal sihat. Mereka juga percaya buah Goji membantu mereka hidup lama dengan kehidupan yang aktif, sihat dan bertenaga.
“Akibat penyakit kencing manis, saya selalu keletihan. Kini saya kembali cergas dan bertenaga setelah mengamalkan GOJI, Paras gula dalam darah  saya juga sudah dapat dikawal ke paras yang normal. Menakjubkkan …”
Burhanuddin, Petaling Jaya

Ketahuilah 34 sebab kenapa anda mesti mengambil Goji oleh Dr Earl Mindell dalam bukunya “Goji–The Himalayan Health Secret”

Petikan dari Buku ‘GOJI: The Himalayan Health SECRET’. Karangan dan Penemuan oleh Dr. Earl Mindell, R.Ph., Ph.D., Dikenali sebagai BAPA REVOLUSI NUTRISI DUNIA. Arif dan berpengalaman sebagai herbalist dan merupakan ahli farmasi berdaftar.
Penemuan ini menjadikan GOJI begitu popular dan mendapat permintaan yang tinggi dari pengguna mahupun pengeluar ubat-ubatan.


  • Goji memanjangkan usia, menghalang diri anda daripada tua sebelum masa menerusi tindakan anti-oksida yang tinggi.
  • Goji meningkatkan tenaga dan kekuatan anda, terutamanya apabila melawan penyakit.
  • Goji menjadikan anda rasa dan kelihatan muda.
  • Goji merangsang rembesan HGH ( Hormon Pertumbuhan Manusia), ‘hormon remaja.
  • Goji mengekalkan tekanan darah yang sihat.
  • Goji mengurangkan risiko kanser.
  • Goji mengurangkan kolestrol
  • Goji menormalkan gula dalam darah pada peringkat awal diabetes
  • Goji meningkatkan fungsi seksual dan merawat masalah seksual
Dan 26 faedah kesihatan lagi yang tercatat dalam buku Goji Dr.Mindell.
   Kerahsiaan anda adalah terjamin.

Produk Goji Terbaik Adalah Dari Health Builders Sdn Bhd.
Health Builders (M) Sdn Bhdditubuhkan pada tahun 1998.
Ia diasaskan oleh tiga tokoh yang berwibawa dalam dunia keusahawanan, Yang Berhormat Mulia Tengku Abdul Halim Al-Haj Ibni Almarhum Sultan Ibrahim, Yang Amat Mulia Dato’ Seri DiRaja Syed Razlan Jamalullail dan Encik Kennedy Tan.
Semua khasiat yang diperolehi daripada buah ajaib ini kini dapat dinikmati dengan mudah.
Health Builders, satu-satunya syarikat jualan langsung terkemuka di Malaysia, hanya memilih Beri Goji yang berkualiti terbaik dari daerah Ningxia.
Beri Goji yang terbaik tersebut disempurnakan dalam bentuk extrak dan diadun bersama-sama herba-herba lain yang terpilih meghasilkan rangkaian produk goji iaitu Goji Soya, Goji Classic, Goji Cocoa, Goji EuCollagen, Goji Kopi Eucommia, Soya Wolfberry dan Soya Classic.
Kandungan fakta pemakanan buah goji Ningxia
Buah GojiGoji mengandungi peratusan keperluan nutrien makro harian yang signifikan – karbohidrat, protein, lemak dan serat diet. 68% adalah sebagai karbohidrat, 12% protein dan tiap satu 10% sebagai serat dan lemak. Semuanya menjadikan nilai kalori sebanyak 100 gram menghasilkan 370 ( kilo) kalori.
Goji mengandungi banyak nutrien dan phytochemical termasuk :
  • 19 amino asid termasuk lapan (8) yang diperlukan untuk hidup
  • 21 unsur mineral termasuk germanium, unsur mineral anti-kanser yang jarang ditemui dalam makanan
  • 16% protein enam (6) kali ganda lebih tinggi berbanding dengan bee pollen
  • Spektrum yang lengkap dengan anti-oksida karotenoid termasuk beta-karotena (sumber yang lebih baik meskipun karot)
  • Zeaxanthin dan lutein melindungi mata dan membaiki penglihatan. Buah goji paling kaya dengan sumber karotenoid berbanding dengan semua jenis makanan yang ada
  • Vitamin C (500 kali ganda berbanding buah oren)
  • Vitamin B Complex, perlu untuk menukarkan makanan kepada tenaga
  • Vitamin E, jarang ditemui dalam buah dan selalunya hanya ditemui dalam bijian dan benih Beta-sitosterol, dikenali sebagai agen anti-radang. Beta-sitosterol juga merendahkan kolesterol dan digunakan untuk merawat masalah seksual mati pucuk dan zakar yang membesar
  • Essential fatty acids, diperlukan oleh tubuh untuk mengeluarkan hormon, dan melicinkan fungsi otak serta sistem saraf
  • Cyperone, memberi faedah kepada jantung dan merendahkan tekanan darah, melegakan ketidakselesaan ketika haid dan digunakan dalam rawatan kanser servik
  • Solavetivone, sebatian anti-bakteria dan anti-kulat yang kuat
  • Physalin, sebatian semulajadi yang aktif terhadap semua jenis leukemia, juga digunakan dalam rawatan hepatitis B disamping meningkatkan sistem imunisasi
  • Betaine, digunakan oleh hati untuk mengeluarkan choline, sebatian yang mententeramkan ketakutan, meningkatkan memori, pertumbuhan otot dan melindungi penyakit hati berlemak (fatty liver). Betaine juga menyediakan kumpulan methy dalam tindak balas tenaga dan boleh membantu mengurangkan paras homocysteine, iaitu faktor risiko utama dalam penyakit jantung. Ia juga melindungi DNA
  • Polysaccharides: LBP (Lycium Barbarum Polysaccharides) terbukti sebagai glykokonjugat, bermaksud merupakan sumber sel gula yang perlu (essential cell sugars) yang luar biasa (Mannose, Xylose, Rhamnose, Glucose, Arabinose dan Galactose) yang perlu untuk fungsi imunisasi yang sempurna dan komunikasi interselular. Hakikatny, goji mungkin merupakan sumber glykonutrien yang terkaya pernah ditemui.
“Warga tua yang sihat dari Ningxia ini (ramai lagi seperti beliau) memakan buah Goji sebagai makanan harian sejak kanak-kanak lagi untuk kekal sihat dan hidup melewati usia 100 tahun..”
Mohamad Musa, Usia 106 Tahun
Rangkaian Produk Goji Health Builders (M) Sdn. Bhd.

Goji Soya
Goji SoyaKombinasi Sempurna Makanan Bernutrien
* Minuman harian yang berkhasiat untuk seisi keluarga.
* Nota: Sesuai untuk semua peningkat umur
Goji EuCollagen
Goji EucollagenMengandungi bahan-bahan aktif seperti extrak goji, ekstrak daun eucommnia, kolagen peptide marin dan sulfur organik (dari kulit pokok eucommia).
Gabungan istimewa ini menghasilkan minuman kesihatan hebat yang mempunyai banyak faedah .
Goji CocoaGoji Cocoa*Kaya resveratrol & antioksidan flavanols
*Melindungi sel daripada kerosakan radikal bebas
*Kaya dengan magnesium tinggiMelambatkan proses penuaan
*Mengandungi phenylethylamine berfungsi penyerapan otak & banyak lagi

Goji Kopi EucommiaKopi GojiMemberi tenaga, kesegaran luar biasa*Serbuk kopi bermutu tinggi, ekstrak eucommia, esktrak Goji
* menghilangkan keletihan dan meningkatkan tenaga
* memberi kesegaran luar biasa
* minuman berkhasiat untuk seisi keluarga
Lycium Guarana*Gabungan Goji Beri dan Guarana
*Menghapuskan radikal bebas
*Mengalakkan metabolisma
*Meningkatkan pengaliran darah
*Mengoptimumkan fungsi darah
*Membaiki fungsi darah
Goji Catuaba
*Adunan klasik extrak Goji bersama Catuaba, untuk merangsang tenaga batin.
*Goji Catuaba hanya menggunakan ekstrak Goji yang datangnya dari daerah Zhongning Negeri Ningxia di Negara China, Ianya diadun bersama dengan extrak Catuaba.
*Catuaba berasal dari hutan Amazon. Secara tradisi, Catuaba digunakan sebagai herba penggalak seks yang hebat dimana ia mampu merangsang sistem saraf dan merawat masalah lemah daya seks dan meningkatkan stamina seks..
SAKIT PINGGANG DAN CEPAT LETIH“Saya seorang juruteknik kapal terbang. Rutin kerja yang agak berat membuatkan saya selalu sakit pinggang dan cepat letih. Seorang kawan telah memperkenalkan produk Goji Health Builders. Saya minum 3 hari berturut-turut. Dari hari pertama sehingga hari ketiga berturut-turut, pinggang saya rasa sengal dan sakit. Kawan tadi beritahu ia adalah proses pemulihan.
Pada hari keempat, bila bangun dari tidur, saya rasa segar, bertenaga. Pinggang tidak rasa sakit. Selalunya bangun pagi pinggang, sendi dan urat saraf terasa ngilu dan sakit. Sekarang saya boleh buat kerja berat. Saya juga penuh bertenaga.
Terima kasih Health Builders di atas penemuan khasiat dan faedah Goji. Produk hebat ini telah menjadikan saya daripada seorang yang selalu keletihan kepada seorang yang lebih ceria, sihat dan bertenaga.”
Jamaluddin, Kota Damansara
Menjana Gaji Dengan Goji
Tahun 2005, Health Builders Sdn. Bhd. mempunyai 25,000 ahli. Tahun 2009,   keahlian melonjak dan meningkat melebehi 70,000 orang. Kini keahlian Health   Builders telah melebihi 100.000 orang. Mereka semua telah menemui khasiat   kehebatan Goji. Kini, seramai 300 usahawan goji sepenuh masa dan selebihnya,   menjalankan bisnes secara sambilan.
Hari ini, produk goji iaitu Goji Soya, Goji Classic, Goji Eucollagen, Goji Kopi Eucommnia, Soya Wolfberry dan Soya Classic  keluaran Health Builders adalah antara produk kesihatan yang terbaik berada di pasaran dan telah mengegarkan dunia MLM tempatan.
Salah satu keistimewaan goji, pengguna baru kebiasaanya hanya perlu mencuba   3 peket Goji sebelum membuat keputusan untuk membeli atau terus   menjadi ahli Health Builders Sdn Bhd.  Produk Goji Health Builders umpama   berkata-kata tanpa kita perlu bercerita panjang lebar kerana dengan 3 peket   pertama mereka sudah dapat merasai hikmat dan nikmat khasiat GOJI.
BerGOJI untuk mula menjana GAJI RM1000.00 dengan mudah
Mulakan rangkaian keusahawanan Health Builders Sdn. Bhd. dengan strategi 3P iaitu 3 Peket, 3 Pengedar dan 3 Pengurus. Promosi keahlian percuma, modal hanya sekali seumur hidup.
Tugas anda ialah :-
  • Memperkenalkan 3 paket goji kepada 20 kenalan.
  • Kebiasaanya minimun akan terjadi 3 orang akan berminat untuk menjadi ahli/ pengedar.
  • Dengan 3 peket, rangkaian anda akan bermula dengan 3 orang ahli.3 orang ahli tersebut akan membuat strategi yang sama dan akan menghasilkan 3 pengurus di bawah anda.
  • Dengan rangkain 3 pengurus di bawah anda, potensi menjana Gaji dengan hanya berGOJI untuk sebulan adalah RM1000.00
“Setelah setahun bersama Health Builders secara sepenuh masa, pelbagai perkara saya dapat nikmati. Hutang kad kredit saya berjaya dilangsaikan sepenuhnya. Pada bulan ke empat, saya telah pun mencapai pangkat tertinggi iaitu Crown dengan pendapatan lima angka sebulan sehingga sekarang. Lebih bermakna, akhirnya saya dapat membawa isteri dan dua orang anak saya ke Mekah. Saya berjaya membeli sebuah kereta 4×4 bernilai RM133000.00 dan mengubahsuai rumah sebanyak RM80000.00. Keseluruhan yang saya perolehi berpunca daripada hasil bonus Health Builders..”
Md Shaidi Md Noh, Rawang Selangor, Crown Manager
Bagaimana Untuk Bermula Dengan Strategi 3P – 3 Peket, 3 Pengedar, 3 Pengurus.
Pulangan Modal
Matlamat Dalam Masa 5 Hari
Kesan Dalam 15 hari

PV Kumpulan Dalam Masa 15 Hari
Jumlah PV Peribadi & PV Kumpulan A, B, C
Bonus-Bonus Anda
Goji Marketing Plan
Bonus Prestasi

Bonus Pengedar Star
Bonus Perkembangan Pengurus
Jumlah Bonus
Contoh Bonus Yang Dibayar Dalam USD x 3.8
Bonus Health Builders Sdn Bhd
Apa Kata Usahawan Cemerlang …Ucapan terima kasih kepada Health Builders, para downlines yang memberi kerjasama dan setia bersama saya dan isteri serta anak-anak yang sanggup berkorban demi kejayaan bersama.
Sesungguhnya tiada kejayaan tanpa pengorbanan dan kegagalan, fokus pada satu syarikat dan jangan mudah mengalah dan mendengar perkara-perkara negatif. Teruskan usaha, insyAllah mecapai impian.”
Jamaludin Abu Bakar@Mahmud, Kangar Perlis
BERTINDAK SEKARANG
  • Daftar Keahlian Adalah Percuma
  • Penghantaran Adalah Percuma
  • Modal Sekali Seumur Hidup RM238.00
  • Dengan Strategi 3P, Jana RM1000 Dalam Masa Sebulan
Daftar Ahli Goji
Ikhlas

1 comment:


  1. السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَةُ.اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ.انشـــــاءاَلل
    Besnis produk kesihatan myherb2u
    Goji, tricajus, susu kambing, mlm call+60192311900
    http://www.healthbuilders.com.my/
    othmandraman@yahoo.com
    http://othmandraman.blogspot.com/?m=1
    http://www.dnaglobal2u.com/
    http://www.iphytoscience.com/
    http://www.drtina.mynucerity.biz/indexi.php
    https://www.google.com/#fp=eccba6f7b5b00530&q=myherb2u
    http://www.youtube.com/watch?v=JSOi1e3ethM
    https://www.google.com/search?q=myherb2u&filter=0&bav=on.2%2Cor.r_cp.r_qf.&bvm=bv.50952593%2Cd.bmk%2Cpv.xjs.s.en_US.epv7Gxs5zsU.O&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=JrwTUt6VB4K4rAeI-YHQDA
    http://radiosilaturahim.com/tembok-pemisah-israel-mesir-telah-selesai-di-bangun/
    Kedai P01 pasar majlis sek16 shah alam, selangor, malaysia
    Rakan niaga/penyewa/pekerja diperlukan
    Kursus motivasi besnis disediakan
    Stokis/pegedar diperlukan
    Pakej melancong Kelantan/Selatan Thailand disediakan
    Rumah dijual diSubang Suria,Shah Alam
    Kelas mengaji Al Quran disediakan
    Welcome to Health Builders (M) Sdn.
    www.healthbuilders.com.my
    Syarikat jualan langsung unggul yang membawa kepada anda satu kerjaya … untuk terus berjaya. Nikmatilah kehebatan rangkaian produk dan keistimewaan pelan pemasaran kami untuk kehidupan yang lebih bermakna

    ReplyDelete