Tuesday 5 October 2021

syahadah

 Tuan ..

umat manusia bukan test sesiapa tapi manusia cari org yg beriman atau kata lain manusia cari org yg suka berbuat baik,atau bahasa LAIN nya manusia cari sahabat2 org baik..jelas tak ni?
Mcm mana nak kenal mereka?
Semak syahadah mereka maka kita akan kenal mereka ahli atau bukan..
Kenal ahli syurga melalui syahadah lah..
Aku naik saksi tiada tuhan selain illah / tuhan yg satu
Aku naik saksi nabi itu pesuruh illah
Aku itu merujuk pada siapa?
Jika pada diri bila masa aku naik saksi?
Jika sebut saksi terkait diri ada di tempat kejadian..
Di mana kejadiannya?
Syahadah ini memperkenalkan kedudukan dan keletakan diri..itu asas ..jika asas pun tak boleh jwb mcm mana boleh mengaku diri itu ahlinya?
kenal pun belum ada lagi ..beriman ke ?
Tuan huraikan aku itu merujuk pada siapa..

MAHU KENAL iLLAH WAJIB KENAL rukun iman
MAHU KENAL Manusia WAJIB KENAL DIRI
MAHU KENAL DIRI WAJIB KENAL IMAn YG DI TAKDIRKAN iLLAH.
ITU TERTIBNYA

No comments:

Post a Comment