Saturday 9 October 2021

Aku

 Aku naik saksi tiada tuhan selain illah

Masa ucap kalimah ini mengaku ada diri atau tiada?
Jika mengaku ada diri maka batal ucapan itu..
Aku naik saksi nabi pesuruh illah..
Apakah ada yg layak menyampaikan tentang dirinya selain dari dirinya?
Tiada..
Kesimpulan nya?
Di situ lah Hanya illah segala galanya..
illah itu berserta pd Manusia
illah itu yg awal dan akhir.
Baik..jika illah segala galanya..kau pula siapa? illah ke?
Selesaikan..bila tunjuk jalan biar di jamin selamat balik tanpa di hisab..itulah jalan yg rata ratanya cari..sini rapat sikit nak tunjuk..hidup jangan sombong dengan ilmu..tiada ilmu yg mampu bawa kita pulang dgn selamat...memang tiada tak payah melawan..mati nak pergi mana pun tak tahu lagi tu..
Org tua2 pernah pesan jgn cakap tak serupa bikin..
Mengaku hanya illah yg ada tapi kau pun ada..
Di situlah 2 keadaan..
Bila ada 2 keadaan atau ada 2 hati dlm satu kapal..agak2 apa yg terjadi?
Bila kau balik kepada aku dengan aku itu urusan aku dengan mu.
TAKDE ORG NAK SAMPAIKAN BERITA INI KECUALI AKU.
TIADA PELABUHAN YANG MENCARI KAPAL.

No comments:

Post a Comment