Wednesday 29 May 2019

fb

Iris Syarleez shared a post to the group: MENCARI TUHAN.
11 hrs
Warga Prihatin
tan Nabi dan Rasul-rasulNya, akan sentiasa ada SATU golongan yang akan tetap meliharanya. Kelak kita akan dapati mereka membawa banyak ciri syariat dan fahaman yang hampir serupa biarpun sentiasa di caci nista.
.
Hasil kajian kami mendapati scenario yang serupa juga ada pada satu golongan Nasrani yang kini dilaporkan telah berpecah kepada 38,000 pecahan di seluruh dunia. Penampilan begini tidak akan kita temui jika kita hanya menyusuri bandar Yahudi dan Nasrani, melainkan kita rajin mencari, mengkaji dan meneliti.
.
Lev Tahor ini adalah golongan Ultra Orthodox Yahudi yang sanggup meninggalkan Israel, hanya kerana tidak bersetuju dengan gerakan Zionism yang mencemarkan kesucian Taurat. Perhatikan syariat pakaian mereka, pemisahan lelaki dan perempuan mereka, pemakanan mereka, juga pendidikan akidah dan akhlak anak cucu mereka.
.
Mereka antara golongan yang tidak lagi yakin dengan keselamatan dan masa depan anak cucu mereka, khususnya dengan cabaran seks bebas dan LGBT yang sedang menjadi-jadi.
.
Mereka sendiri nampakkan yang Israel sudah sampai ke kemuncak kemajuan, kekayaan dan kekuasaan. Kerana itu juga mereka sudah semakin bongkak, zalim dan kejam. Yahudi Orthodox biasa di Israel juga telah menampakkan penentangan terhadap kerajaan zionis mereka.
.
Dari 290 Kibbutz, iaitu gerakan pembangunan komuniti Yahudi, kini hanya tinggal kurang dari 15 sahaja yang masih mengekalkan dasar agama. Bakinya sudah bercorakkan swasta kerana mengejar laba dunia. Itu tanda mereka akan jatuh semula.
.
Walaupun kita tidak mengenali mereka, namun melihat begitu miripnya syariat mereka, begitu kuatnya pegangan mereka, serta begitu kuatnya ujian terhadap mereka, hati jadi terharu. Masih ada rupanya golongan yang ikhlas dan kholas mempertahankan akidah agama tauhid dari keluarga Ibrahim a.s. ini.
.
Cuma agak kasihan melihat keadaan anak-anak mereka yang terpisah sama sekali dengan arus kemajuan dunia.
.
Sesungguhnya berita ini juga menjadi tanda yang Agama Tauhid akan bangkit semula. Itulah fasa ke-5, sekitar 1500 tahun selepas baginda nabi SAW tinggalkan kita. Inilah masa dan zamannya…
.
Allahummasalaamatan fid-dien…
Warga Rpwp
Like
Comment
Comments

No comments:

Post a Comment