Sunday 28 June 2015

Tasawuf


Sabda Rasulullah S.A.W:
Bebaskan diri kamu dari kerunsingan dunia sekadar kemampuan kamu....
Tauhid itu ialah mengosongkan akalmu daripada segala sesuatu selain Allah, sehingga engkau tidak melihat pada alam ini selain Allah!

🌹✨🍀 YAA ALLAH, Sesungguhnya Kami Berlindung Kepada-MU daripada Menyembah-MU kerana Tertarik dengan Fadhilat & Darjat,,, Jadikanlah kami MengAbdikan Diri Kepada-MU Semata-mata Kerana CINTA & KETUHANAN-MU... 🌹💖🍀 .......Menyembah-MU Semata-mata Kerana-MU, bukannya kerana Tertarik Dengan Sesuatu. ....


Firman Allah dalam hadits Qudsi :
“Adalah Aku satu perbendaharaan yang tersembunyi, maka Aku ingin supaya diketahui siapa Aku, maka Aku jadikanlah makhluk-Ku. Maka Aku memperkenalkan diri-Ku kepada mereka


Bagaimana mungkin berani mendakwa bersih dan suci batin sedang kan lahir penuh dgn najis maksiat!

SYEIKH ABDUL QADIR JAILANI R.A
Ya ALLAH ya Tuhanku!
Hidupkan kami dengan MU dan matikan kami daripada selain yang ada kecuali Engkau...


ربنا اتنا في الدنيا حسنة وفي الاخرة حسنة وقنا عذاب النار


Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa manakala kemurkaan Allah terletak pada kemurkaan ibubapa.

Andai mereka masih ada, Kembalilah pada mereka. Buatlah mereka tertawa sebagaimana kamu telah membuat mereka menangis.

Selama masih ada sesuatu diantarmu dan antara Allah, maka engkau adalah hamba bagi sesuatu itu!

Takdir Allah tidak boleh ditolak, diubah, dipadam dan dibantah, maka sebaik-baik hamba itu menyerahkan dirinya kepada kehendak Allah diazali!


بسم الله الر حمن الر حيم
Allah, Dialah yang memudahkan segala sebab untuk menjadikan hamba-hambaNya cinta kepadaNya, Dialah yang mengajak dan menarik hati mereka untuk mencintaiNya. Dialah yang mengajak hamba-hambaNya untuk mencintaiNya dengan menyebutkan (dalam al-Qur’an) sifat-sifatNya yang maha luas, agung dan indah, dan yang akan menarik hati-hati yang suci dan jiwa-jiwa yang lurus. Kerana sesungguhnya hati dan jiwa yang bersih secara fitrah akan mencintai (sifat-sifat) kesempurnaan.

Wahai hamba! Tetaplah engkau berhadap kepadaKU, jangan berpaling kemana-mana lagi selain KU, tiada ragu dan syak iaitu-lah agamaKU yg lurus!

No comments:

Post a Comment