Sunday 22 April 2018

taksud

Wahai ahli parti sekalian jangan ikut cara yahudi dan nasrani. Taksub dengan parti , taksub dengan bendera, taksud dengan calon parti, sampai berpecah belah memaki hamun sesama islam. Ingat parti, bendera dan calon parti itu bukan tuhan, ingat tuha hanya satu yaitu Allah. Parti, bendera dan calon parti tak boleh beri apa apa kat kita hanya Allah, aqidah tu biar betul. Ingat firman Allah didalam surah At Taubah :
Mereka (yahudi dan nasrani) mengangkat pendeta pendeta dan alim ulamanya menjadi tuhan, selain daripada Allah, begitu juga Al masih anak Maryam , sedang mereka tiada disuruh, melainkan supaya menyembah tuhan yang esa, tiada tuhan kecuali Dia. Maha suci tuhan daripada apa yang mereka persekutukan itu.(ayat: 31.QS:9:31)
Ingatlah jika mati dalam keadaan demikian mati kufur. Jangn taksub , berkempen cara berhemah , kalau ada calon atau parti yang kita tak berkenan jangan hina, kalau ada yang berkenan jangan melampau dan taksub itu hanya alat semata mata. Apakah rela jadi kufur masuk neraka fikir fikirkanlah jangan jadi bodoh lebih dari haiwan.

No comments:

Post a Comment